نگه داری و تمیز کاری بهینه دستگاه یخساز

seo 1402/07/16
نگه داری و تمیز کاری بهینه دستگاه یخساز

نگهداری و تمیزکاری بهینه دستگاه یخساز چگونه می‌ تواند عمر مفید آن را افزایش دهد؟ آیا تمیزکاری دستگاه‌ ها تاثیری بر افزایش عمر مفید در آن دارند؟ یخسازها وسیله‌ های پرکاربرد در منازل و مکان‌ های صنعتی هستند که می‌ توانند در کوتاه مدت یخ را در انبوه بالا تولید کنند و یک وسیله بسیار کاربردی در مکان‌ هایی مانند هتل‌ ها، رستوران‌ ها، کافی شاپ‌ ها و غیره محسوب می‌ شوند.

اما نحوه نگهداری و تمیزکاری بهینه این دستگاه‌ ها در افزایش یافتن طول عمر آنها تاثیر بسزایی دارد که در این مقاله به بررسی نکات مهم تمیز کاری و نگهداری آن می‌ پردازیم.

در نظر داشته باشید که شما برای خرید دستگاه یخساز یا دستگاه پوست گیر ، دستگاه همبرگر زن اتوماتیک و غیره می توانید به بازرگانی رحیم زاده مراجعه نمایید.

نگه داری و تمیز کاری بهینه دستگاه یخساز برای حفظ عمر مفید آن

بیشتر دستگاه‌ های یخ ساز فارغ از شرکت تولید کننده و برندشان پس از گذشت مدت زمانی دچار لجن گرفتگی، کپک زدگی و رسوب می‌ شوند، چون باکتری‌ ها و میکروارگانیسم‌ هایی که در داخل آب وجود دارند، اگر در محیط مرطوب و گرم باقی بمانند، فعالیت و تکثیر خواهند کرد.

علاوه بر آن آهکی که در داخل آب وجود دارد به مرور زمان در بر روی قسمت‌ هایی مانند مخازن و لوله‌ ها نشت کرده و عملکرد دستگاه را تحت تاثیر خود قرار می‌ دهند. بنابراین جهت حفاظت از چنین دستگاهی باید نکات نگهداری و تمیزکاری آن را نیز به خوبی رعایت کنید. چون هر قسمتی از این دستگاه که در تماس مستقیم با آب باشد، می‌ تواند دچار کپک زدگی یا لجن گرفتگی شود و این موضوع آلودگی یخ را رقم خواهد زد.

به این ترتیب دستگاه یخ ساز معمولاً هر ۶ ماه یک بار نیاز به تمیز کاری دارند تا کارایی شان کاهش پیدا نکند. در این حالت ابتدا باید مواد معدنی و رسوبات آهکی را از آن ها پاک کرده و سپس لجن‌ ها و جلبک‌ ها را ضدعفونی کرد.

 

نگه داری و تمیز کاری بهینه دستگاه یخساز برای حفظ عمر مفید آن

به دلایل ذکر شده در زیر باید دستگاه یخ ساز به طور مرتب و دوره‌ ای سرویس و تمیزکاری شود:

  1. پیشگیری از تجمع رسوب بر روی قسمت‌ های مختلف دستگاه از جمله صفحات اواپراتور
  2. پیشگیری از کاهش یافتن ظرفیت یخ تولیدی
  3. پیشگیری از رسوب گرفتگی در بخش‌ هایی مانند لوله‌ های کندانسور
  4. پیشگیری کردن از مصرف بی‌ رویه برق
  5. پیشگیری کردن از هزینه‌ های بالای تعمیرات در آینده
  6. حفظ سلامت افراد با تولید یخ سالم

علائم زیر نشان دهنده این است که یخ ساز دچار مشکل شده و نیاز به ضدعفونی و تمیزکاری دارد و در صورتی که هر کدام از آن ها را مشاهده کردید، به این معنا است که زمان سرویس کردن آن نیز فرا رسیده است:

  1. یخ ساز شما مانند قبل نمی‌ تواند یخ کافی تولید کند.
  2. زمان تولید یخ افزایش پیدا کرده است.
  3. کیفیت یخ بسیار پایین آمده است.
  4. یخ تولید شده به اندازه شفاف و محکم نیست و کمی کدر می‌ باشد.
  5. یخ تولید شده بوی بدی می‌ دهد.
  6. یخ ساز یخ‌ های خرد و شکسته تولید می‌ کند که حبه‌ ای شکل نیستند.
  7. ظرفیت یخ ساز به صورت قابل توجهی کاهش یافته است.

نکات مهم برای تمیزکاری و نگه داری یخ ساز

برخی از یخ سازها جهت ضدعفونی کردن به محلول‌ های خاص ضدعفونی کننده نیاز دارند که در این خصوص بهتر است از بخش خدمات پس از فروش کمک بگیرید و طبق پیشنهاد آن ها ضدعفونی کننده را تهیه کنید. چون بدنه برخی از این یخ سازها نسبت به ضدعفونی کننده‌ های مختلف واکنش نشان می‌ دهد و در صورت استفاده مکرر موجب پوسیدگی و خوردگی آن ها خواهد شد.

حتماً مطابق به راهنمایی‌ های دفترچه دستورالعمل‌ های لازم را در هنگام ضدعفونی یخ ساز انجام دهید.

هرگز برای ضدعفونی کردن یخ سازها پاک کننده‌ ها و ضدعفونی کننده‌ ها را با یکدیگر ترکیب نکنید، مثلاً نباید شیشه پاک کن را با وایتکس یا مایع سفید کننده مخلوط کرد.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله نگه داری و تمیز کاری بهینه دستگاه یخساز برای حفظ عمر مفید آن را بررسی کردیم. برای این که بتوانیم از دستگاه‌ های یخ ساز استفاده بهینه را داشته باشیم، باید نحوه درست نگه داری و تمیزکاری بهینه آن ها را نیز یاد بگیریم.

چون این وسیله‌ ها نیز مانند دیگر لوازم برودتی نیاز به سرویس کاری و تمیزکاری مرتب و دوره‌ ای دارند. جهت اطلاعات بیش تر از نحوه نگه داری و تمیزکاری بهینه دستگاه یخساز برای حفظ عمر مفید آن به سایت omegaminerva.ir مراجعه کنید.

بدون دیدگاه