بهترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی کدام است ؟

seo 1401/11/12
بهترین تجهیزات آشپزخانه

قطعاً وجود تجهیزات کامل در آشپزخانه‌های صنعتی بسیار مهم است. چرا که پخته و  آماده‌سازی غذاهای مختلف در حجم بالا به نیروی انسانی و زمان زیادی نیاز خواهد داشت. عدم وجود هر یک از تجهیزات لازم سبب شده تا این کارها در زمان مناسب خود صورت نگیرد. در کارخانه‌ها، رستوران‌ها و واحدهای صنعتی قطعاً مکانی برای آشپزخانه صنعتی در نظر گرفته شده که باید برای تجهیز کردن آن اطلاعاتی را بدست آورد. در این مطلب قصد داریم تا بهترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی را به شما معرفی کرده و در مورد هر یک توضیح دهیم.

خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی

به‌ منظور موفقیت یک آشپزخانه و انجام کارها در زمان درست در مکان‌هایی همانند آشپزخانه، رستوران، بیمارستان، فست فود و… به دستگاه‌های متعددی نیاز است. این دستگاه‌ها می‌توانند مربوط به پخت پخت‌ و پز، آماده ‌سازی و سرو غذا باشند که هر ۱ نقش مهمی را ا برای انجام کارها ایفا می‌کنند. می‌توان گفت که آشنایی با انواع دستگاه‌ها و خرید آن‌ها از برندهای معتبر سبب شده تا شما موفق شوید یک آشپزخانه صنعتی بسیار پیشرفته را با بازدهی بالا راه‌اندازی کنید.

تجهیزات مربوط به آماده‌ سازی غذا

بدون شک پیش ‌از پخت غذا لازم است تا حتماً مواد غذایی را در هر حجمی که می‌خواهید، با ابزار های مخصوص آماده کنید. برای اینکار نیز به تجهیزات مختلف نیاز دارید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

دستگاه چرخ گوشت صنعتی

وجود عید یک چرخ ‌گوشت صنعتی در هر آشپزخانه بزرگ و بسیار حائز اهمیت است. چراکه نمی‌توان گوشت را مدام به‌ صورت چرخ‌ کرده خریداری کرد و از طرفی ممکن است سالم نباشد. از چرخ گوشت های صنعتی برقی با قابلیت‌های بسیار عالی به بازار عرضه شده که دارای ویژگی‌های منحصر به ‌فردی هستند.

دستگاه خلال کن بزرگ

خلال کن یکی از دستگاه‌های بسیار عالی بود تا به شما کمک کند که سرعت و آماده‌سازی مواد غذایی مختلف را افزایش دهید. برای خلال کردن و خرد کردن سیب‌ زمینی و دیگر صیفی‌جات به این دستگاه نیاز خواهید داشت. چرا که خرد کردن این مواد به ‌صورت دستی و انرژی و زمان زیادی نیاز دارد. برای خرید بهترین خلال صنعتی از برند ایتالیایی می‌توانید به فروشگاه سایت ما مراجعه کنید.

دستگاه پوست گیر

یکی دیگر از بهترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی پوست گیر بود که اهمیت وجود آن کم‌تر از وجود دستگاه خلال کن نیست. بیشتر مواد غذایی برای مواد غذایی برای آماده‌سازی و پوست گیر نیاز خواهند داشت. به‌طور مثال  کندن پوست حجم بسیار بالایی از سیب ‌زمینی توسط نیروی انسانی نه‌ تنها زمان زیادی را از افراد می‌گیرد بلکه ممکن است در زم در زمان مناسبی آماده نشود. اما پوست گیرها با قابلیت‌هایی که دارند به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید در کمترین زمان ممکن انواع صیفی جات و سبزیجات را پوست کنده و آن را برای پخت آماده‌سازی کنید.

تجهیزات مناسب پخت و پز

تجهیزات مخصوص پخت درواقع زیربنای هر آشپزخانه‌ای به حساب می‌آیند. در هنگام انتخاب این دستگاه‌ها برای انواع آشپزخانه ها با توجه به این‌که غذای سنتی و فرهنگی آماده می‌شود، حتماً باید ام در نظر بگیرید که به چه وسایلی نیاز خواهید داشت. البته که بهتر است در این حوزه حتماً از ۱ کارشناس و متخصص کمک بگیرید. اگر می‌خواهید دستگاه را با ظرفیت پایین تهیه کنید، قطعاً هزینه کمتری را خواهید داشت. اما ممکن است این تجهیزات نتوانند پس ‌از مدت زمان طولانی نتواند نیازهای شما را برآورده کنند. مهم‌ترین تجهیزات پخت‌وپز عبارت‌اند از:

دستگاه غذاساز و میکسر

وجود دستگاه غذاساز و میکسر برای هر آشپزخانه صنعتی مهم است. چرا که می‌توان کارهای مختلفی را با آن انجام داد. به ‌منظور کارهایی نظیر خرد کردن، پوره کردن و ریز کردن مواد غذایی وجود یک دستگاه غذاساز با کیفیت از برند معروف به شما کمک خواهد کرد تا سرعت پخت غذاهای مختلف را تا حد بسیار زیادی بالا ببرید.

سرخکن صنعتی

سرخ‌کردن با روش غوطه‌ور برای سیب‌زمینی و  تمامی مواد غذایی سرخ‌کردنی مهم است.

 گریل صنعتی

به‌منظور گریل کردن انواع سبزیجات و گوشت باید از دستگاه‌های مخصوص گریل استفاده کرد. این دستگاه به شکل سنگی و یا گازی دارای کابین مخصوصی بوده و قابل‌ استفاده و در آشپزخانه‌های صنعتی می باشد.

تابه گردان

از جمله دیگر بهترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی مخصوص پخت‌وپز می‌توان به تابه گردان اشاره کرد که برای آشپز های حرفه‌ای استفاده می‌شود. در حقیقت این دستگاه‌ها و می‌توانند به‌ صورت هم‌زمان چندین مواد غذایی را در سرعت مناسبی و سرخ کند.

بدون دیدگاه