اهمیت تعمیر و نگهداری از تجهیزات آشپزخانه صنعتی

seo 1401/11/24
اهمیت تعمیر و نگهداری از تجهیزات آشپزخانه صنعتی

همه ما به‌ خوبی می‌دانیم که یک آشپزخانه صنعتی متشکل از تجهیزات بزرگ و کوچکی بوده که سالم بودن هر یک از آن‌ ها برای پیشبرد روند کارها از اهمیت بسزایی برخوردار است. می‌توان گفت کهاهمیت تعمیر و نگهداری از تجهیزات آشپزخانه صنعتی بسیار بالاست و نباید نسبت ‌به آن بی‌توجه بود. اگر شما با اهمیت نحوه نگهداری این تجهیزات آشنایی ندارید و  می‌خواهید همیشه یک آشپزخانه صنعتی درحال کار را داشته باشید، پیشنهاد می‌شود که حتماً در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

چند دلیل مهم برای نگهداری از تجهیزات آشپزخانه

استفاده درست و تعمیز به موقع تجهیزات برقی همانند وسایل آشپزخانه صنعتی، قطعا برای صاحبین کسب و کار مزیت زیادی دارد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

تعمیر و نگهداری تجهیزات آشپزخانه برای صرفه‌ جویی در هزینه‌ها

اهمیت تعمیر و نگهداری از تجهیزات آشپزخانه صنعتی در وهله اول تأثیر بسزایی در صرفه‌ جویی در هزینه‌ها دارد. چراکه معمولاً می ‌توانید مشکلات بسیار جزئی را با هزینه ‌ای بسیار کم‌تر جهت رفع مشکلات بزرگ و اقدام کنید. به ‌همین دلیل نیز لازم است بدانید که نگهداری درست از تجهیزات آشپزخانه صنعتی از اهمیت بسزایی برخوردار است. چرا که در اکثر مواقع می‌توان با پرداخت هزینه‌ای ناچیز تک ‌تک تجهیزات را عیب یابی کرده و بهترین روش‌ها برای تعمیر آن‌ها بکار برد. اما متأسفانه عدم سرویس و تعمیر هر یک از تجهیزات همانند چرخ‌ گوشت صنعتی، یخساز، پوس تگیر و… می‌تواند خسارت‌های بسیار زیادی را به‌همراه داشته باشد. در نتیجه شما مجبور هستید تا هزینه‌های بسیار هنگفتی را برای تعمیر هر آن ها پرداخت کنید.

برای خرید چرخ گوشت صنعتی کلیک کنید

صرفه ‌جویی در وقت با تعمیر از تجهیزات آشپزخانه صنعتی

بهتر است که با یک مثال درمورد این موضوع توضیح دهیم. فرض کنید که شما یک مشعل فر پیتزا دارید که دچار انسداد شده‌ است و خرابی آن بسیار جدی بوده به طوری که دستگاه عملکرد درستی ندارد. نه ‌تنها با عدم رسیدگی در زمان مناسب خود باعث خرابی بیشتر می شود، بلکه ممکن است خسارات زیادی را به آشپزخانه صنعتی وارد کند. شما باید در چنین شرایطی حتماً با یک شرکت معتبر و یا نمایندگی تجهیزات آشپزخانه تماس بگیرید تا هرچه سریع‌تر جهت تعمیر دستگاه اقدام کنند. خوشبختانه در بازرگانی رحیم‌زاده تمامی دستگاه‌ها و تجهیزات آشپزخانه با خدمات پس ‌از فروش ارائه می‌شوند و شما می‌توانید در صورت بروز کوچک‌ترین مشکلی به با ما تماس بگیرید. در حقیقت را تعمیر به‌ موقع تجهیزات آشپزخانه سبب شده تا شما بتوانید در زمان بسیار کمی مشکل را برطرف کرده و این‌گونه در وقت خود صرفه‌ جویی کنید.

حفظ روحیه کارکنان با نگهداری درست از تجهیزات آشپزخانه

اهمیت تعمیر و نگهداری از تجهیزات آشپزخانه صنعتی درواقع می‌تواند تا حد بسیار زیادی برای کارکنان نیز مفید باشد. به‌ طور مثال اگر یک دستگاه خلال کن دارید که خراب شده و نیاز شدیدی به آن برای آماده‌ سازی انواع غذا دارید، به دلیل هدم تعمیر به موقع و کار نکردن دستگاه، کارکنان مجبورند انرژی و زمان زیادی را صرف آماده سازی مواد غذایی کنند. قطعا این موضوع از نظر روحی و جسمی فشار بسیار زیادی را بر دوش کارکنان می گذارد. بنابراین می‌توان گفت که نگهداری درست و تعمیر به ‌موقع تک‌تک تجهیزات آشپزخانه برای بازدهی بیشتر کارکنان و حفظ روحیه آن ‌ها بسیار مؤثر است.

حفظ اعتبار رستوران با تعمیر و نگهداری از تجهیزات آشپزخانه صنعتی

ازجمله دیگر مواردی که می‌توان  آن را جزء اهمیت تعمیر و نگهداری از تجهیزات آشپزخانه صنعتی دانست، می‌توان به حفظ اعتبار و رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها اشاره کرد. تصور کنید که شما تازه یکرستوران را افتتاح کرده‌ اید. و به دلیل دلیل خرابی هر یک از تجهیزات نتوانید در زمان مناسب غذای با کیفیتی را به مشتریان تحویل دهید. در حقیقت ممکن است که اعتبار و آبروی رستوران زیر سوال رفته و شما مشتریای زیاد را از دست بدهید.

عوامل مؤثر در خرابی تجهیزات آشپزخانه صنعتی

مهم‌ترین عواملی که سبب خرابی هر یک از دستگاه‌های آشپزخانه آشپزخانه‌ها می‌شود عبارت‌اند از:

  • استفاده از تجهیزات بیش ‌ازحد معمول
  • روشن ماندن دستگاه‌ ها در صورت عدم استفاده
  • کنجکاوی پرسنل
  • عدم تخصص در استفاده از دستگاه
  • عدم نظافت به‌ موقع
  • بی ‌توجهی به دستورالعمل‌ های مربوط به دستگاه
  • عدم توجه به افت عملکرد دستگاه
  • سرویس نکردن تجهیزات آشپزخانه صنعتی در زمان مناسب
  • بی‌ توجهی به جنس هر یک از تجهیزات

بدون دیدگاه