تفاوت دستگاه سلفون کش دستی با سلفون کش اتوماتیک

seo 1401/12/20
دستگاه سلفون کش دستی

وجود دستگاه همانند سلفون کش برای اکثر صنایع بسیار ضروری و مهم است. سلفون کش یکی از دستگاه‌های بسته‌بندی بود که به‌ جهت کشیدن نایلون دور از مواد غذایی، محصولات صنعتی و… استفاده می‌شود. این دستگاه در اکثر صنایع و کسب‌ و کارها مهم هستند در اکثر اوقات بسته‌بندی‌های مواد غذایی و کارتن‌ها با پوششی از استرس یا سلفون و بایستی بسته‌بندی شوند. ما در این مطلب قصد داریم تا به بررسی تفاوت دستگاه سلفون کش دستی و سلفون کش اتوماتیک بپردازیم. اگر شما نیز در این زمینه اطلاعات کافی را ندارید، پیشنهاد می‌شود که حتماً در ادامه با ما همراه باشید.

 اهمیت دستگاه سلفون کش برای صنایع

پسش از بررسی تفاوت دستگاه سلفون کش اتوماتیک و دستی بهتر است که به طور کلی توضیحاتی را در مورد این محصول بیان کنیم. دستگاه سلفون کش یکی از دستگاه‌هایی بود که جهت بسته‌بندی محصولات مواد غذایی با سلفون و دیگر نایلون‌ها استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها از لحاظ عملکرد، کارایی و سطح کیفی با یکدیگر تفاوت دارند. البته که این دستگاه با عنوان‌های سلفون کش یا استرچ کش شناخته ‌شده هستند.

مزایای استفاده از دستگاه سلفون کش

سلفون از نایلون‌های بسیار نازک  ساخته ‌شده که نسبت ‌به مدل‌های دیگر معمولاً قیمت مناسب‌تری دارند. اما استفاده از آن به شکل دستی چندان راحت نبود و بهتر است که از دستگاه‌های سلفون کش استفاده گردد تا بتوان از ان خراب شدن آن‌ها جلوگیری نمود. در بیشتر اوقات محصولات به‌خصوص مواد غذایی باید به بهترین شکل ممکن بسته‌بندی شوند تا از لحاظ بهداشتی برای مصرف‌کنندگان خطری نداشته باشند. بنابراین استفاده از سلفون به دلیل شفافیت، زیبایی نیز و نگه‌داری از محصول بسیار مهم است.

سلفون ها یک لایه حفاظتی بوده و از محصولاتی که باید آن‌ها را در مسافت طولانی جابجا کرد و استفاده شوند. تا این‌گونه از نفوذ هوا جلوگیری کند.

  نحوه کار با دستگاه سلفون کش

یکی از دستگاهی بسیار پرکاربرد در صنایع بسته‌بندی این دستگاه بوده که در بیشتر در فروشگاه‌های عرضه ‌کننده مواد پروتئینی، مواد غذایی و …استفاده می‌شود. می‌توان گفت که این دستگاه‌ها در مدل‌های دستی و اتوماتیک موجود هستند. مدل‌های اتوماتیک جزء سلفون کش های صنعتی بود که برای کسب‌وکارهای بزرگ‌تر استفاده می‌شود. به‌طورکلی روش کار با این سلفون کش ها به این صورت بوده که باید ظروف مورد نظر خود را با استفاده از سلفون بپوشانید و سلفون اضافی را زیر کالا جمع کنید.

یکی از مهم‌ترین تفاوت دستگاه سلفون کش دستی با سلفون کش اتوماتیک این است که دستگاه‌های اتوماتیک تمام فرآیند بسته‌بندی را به‌طور خودکار انجام داد و نیازی به دخالت دست نیست. اما دستگاه سلفون کش های دستی کار بسته‌بندی را آسان‌تر می‌کند ولی بایستی و به شکل دستی از این دستگاه استفاده کرد.

 آشنایی با انواع دستگاه سلفون کش

دستگاه سلفون کش که با آن استرس کش نیز گفته می‌شوند با استفاده از مکانیزم های ساده و تکنولوژی روز دنیا کار می‌کند. در حال حاضر این دستگاه بسته‌بندی کاربردی، در اکثر صنایع بسته ‌بندی به ویژه مواد غذایی استفاده می‌شود. انواع دستگاه سلفون کش عبارت‌اند از:

 مدل دستی

در این مدل سلفون از دستگاه خارج شده و واقع و توسط یک اپراتور روی محصول کشیده می‌شود.

 دستگاه سلفون کش اتوماتیک

عملکرد دستگاه‌های اتوماتیک تا حدی شبیه به دستی بوده اما تفاوت آن‌ها عدم حضور اپراتور می‌باشد. به‌گونه‌ای که با قرار گرفتن جعبه یا هر کالای دیگری روی صفحه دستگاه سلفون کش به شکل اتوماتیک و نایلون را دور تا دور محصول می‌پیچد.

 دستگاه سلفون کش حرارتی

این نوع دستگاه‌ها از پیشرفته‌ترین مدل‌ها بوده که ب ه‌منظور استفاده از سلفون هایی هایی که ضخامت بیشتری دارند، مناسب است. این دستگاه‌ها به‌ علت حرارت اگر سبب  افزایش انعطاف‌پذیری سلفون شده و به شکل پانل روی جعبه یا کالای دیگر کشیده خواهد شد.

 کاربردهای مهم دستگاه سلفون کش

مهم‌ترین کاربرد دستگاه سلفون کش اتوماتیک و سلفون کش دستی عبارت‌اند از:

  • به ‌منظور بسته‌ بندی انواع مواد غذایی
  • بسته‌بندی انواع کارتن
  • برای حفظ کیفیت و مواد غذایی و افزایش ماندگاری آن‌ها

لازم به ذکر است که از آن بیشترین کاربرد دستگاه سلفون کش در تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی بود تا این‌گونه بتوان از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری کرد.

بررسی تفاوت دستگاه سلفون کش دستی و سلفون کش اتوماتیک

این دستگاه بیشتر برای مواد غذایی گرم‌ و سرد کاربردی است. اما دستگاه سلفون کش اتوماتیک جزء مدل‌های صنعتی بوده و ابعاد بزرگ‌تری دارد. همچنین برای استفاده از آن به اپراتور احتیاجی نیست و تمامی فرآیند بسته‌بندی به شکل خودکار صورت می‌گیرد.

به ‌منظور خرید انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی همانند کالباس بر، پوست گیر، خلال کن، یخساز و… از برندهای معتبر ایتالیایی می‌توانید به فروشگاه رحیم‌زاده مراجعه کنید.

بدون دیدگاه