تقسیم بندی سوسیس پر کن + نکاتی در خصوصش

seo 1402/08/20
تقسیم بندی دستگاه سوسیس پرکن

انواع تقسیم بندی دستگاه سوسیس پر کن کدامند؟ آیا با انواع تقسیم بندی دستگاه سوسیس پر کن و نحوه کار آن آشنایی دارید؟ سوسیس پر کن از دستگاه‌ های کاربردی و مهم‌ ترین تجهیزات فست فودی محسوب می‌ شود که در تولید سوسیس و کالباس کاربرد دارد. با استفاده کردن از چنین دستگاهی می‌ توان سوسیس‌ ها را به آسانی و به صورت کاملا متوالی پر کرد. استفاده کردن از چنین دستگاهی موجب شده است صنعت تولید سوسیس و کالباس رونق بیشتری پیدا کند و خرید دستگاه کالباس بر برای شما ضرورت پیدا کند. همین طور به شیوه‌ های آسان‌ تری عملیات پر کردن سوسیس انجام شود. این دستگاه‌ ها دارای انواع مختلفی هستند. در این مقاله شما را با تقسیم بندی دستگاه سوسیس پر کن آشنا می کنیم. همچنین می توانید جهت اطلاع از دستگاه برش و قطعه بندی گوشت، قیمت دستگاه بیفتک زن به ما مراجعه کنید.

تقسیم بندی سوسیس پر کن + نکاتی در خصوصش

دستگاه‌ هایی که امروزه به عنوان دستگاه سوسیس پر کن در بازار وجود دارد، به دو دسته دستی و برقی تقسیم می‌ شوند که نوع دستی برای مصارف خانگی مناسب‌ تر است، اما برای استفاده‌ های مکرر و تولید سوسیس و کالباس با حجم بالا نیاز به انواع سوسیس پرکن برقی داریم. نوع برقی به چند نوع متفاوت تقسیم می‌ شود که عبارتند از:

1- سوسیس پر کن های هیدرولیکی

این نوع از دستگاه‌ ها که به صورت ایستاده طراحی و تولید می‌ شوند، جهت جابجا کردن پیستون در سیلندر آنها از سیستم هیدرولیکی استفاده می‌ شود. حرکت پیستون در آن از قسمت بالا به پایین است و خروجی دستگاه در سمت بالا قرار گرفته است. فشاری که در این نوع دستگاه به وجود می‌ آید، به وسیله هیدرولیک آن قابل تنظیم است. دستگاه برقی هیدرولیکی ظرفیت تولید سوسیس و کالباس از حدود ۱۵ تا ۳۵ لیتر را دارد.

2- سوسیس پرکن‌ های الکترو گیربکس‌ دار

این دستگاه‌ ها با استفاده از سیستم الکترو گیربکس کار می‌ کنند و به صورت ایستاده هستند که جهت جابجا کردن پیستون در سیلندر آنها نیز باید از سیستم الکترو گیربکس کمک گرفت. جهت حرکت پیستون در داخل آن نیز از بالا به پایین می‌ باشد، یعنی خروجی دستگاه در سمت پایین قرار دارد. ظرفیت تولید سوسیس در این دستگاه از حدود ۳ تا ۳۰ لیتر است.

3- سوسیس پرکن‌ های پنوماتیکی

سوسیس پرکن‌ های پنوماتیکی که به آن بادی هم می‌ گویند به صورت ایستاده طراحی و تولید می‌ شوند. جابجا کردن پیستون در سیلندر با استفاده از سیستم پنوماتیکی می‌ باشد. حرکت پیستون نیز از سمت پایین به بالا است و ظرفیت تولید آنها از ۱۰ تا ۲۰ لیتر می‌ باشد.

4- سوسیس پرکن‌ های وکیوم‌ دار

این نوع از دستگاه سوسیس پرکن که آن را با نام وکیوم‌ دار صنعتی نیز می‌ شناسیم، بیشترین کاربرد را در کارگاه‌ ها و کارخانجات بزرگ تولید سوسیس و کالباس دارد که ظرفیت آن معمولاً از ۲۰۰ لیتر به بالا می‌ باشد.

5- سوسیس پرکن‌ های گیربکس داره دستی

این نوع دستگاه که به صورت گیربکس دستی می‌ باشد، به صورت خوابیده یا ایستاده تولید و طراحی می‌ شود و چون دارای گیربکس است، جهت جابجا کردن پیستون نیاز به انرژی بالایی نیست. در این نوع از دستگاه‌ ها گیربکس به پیستون متصل است یعنی هیچ گونه ارتباط مستقیمی با قسمت پیستون دستگاه ندارد و می‌ توان پیستون را با حرکت دادن گیربکس جابجا کرد. وجود پیستون در این نوع دستگاه موجب شده است که راندمان انرژی افزایش پیدا کند، علاوه بر آن کار کردن با چنین دستگاهی آسان است. به همین دلیل ظرفیت تولید در استفاده از آن افزایش پیدا می‌ کند و می‌ توان ظرفیت پر کردن سوسیس در آن را از ۳ لیتر تا ۱۵ لیتر دانست.

6- سوسیس پرکن‌ های بدون گیربکس دستی

این نوع دستگاه تنها به صورت خوابیده تولید می‌ شود و پیستون آن به حالت افقی قرار گرفته است. جهت حرکت کردن پیستون نیاز به نیروی دست می‌ باشد. به همین دلیل است که راندمان تولید در آن در مقایسه با دیگر انواع دستگاه‌ های سوسیس پرکن پایین‌ تر است.

تقسیم بندی دستگاه سوسیس پر کن

نتیجه‌ گیری

در این مقاله انواع سوسیس پرکن را معرفی کردیم. گفتیم که این دستگاه‌ ها در حال حاضر به دو صورت دستی و برقی وجود دارند که نوع برقی آن به انواع مختلفی تقسیم شده و معمولاً در مکان‌ هایی مانند کارخانجات تولید سوسیس و کالباس، رستوران‌ ها و غیره استفاده می‌ شود. در سایت امگا مینروا با انواع دستگاه سوسیس پرکن، نحوه خرید سوسیس پرکن، قیمت سوسیس پر کن و غیره بیش تر آشنا شوید.

بدون دیدگاه