راهنمای جابجایی تجهیزات آشپزخانه صنعتی

seo 1402/01/17
راهنمای جابجایی تجهیزات آشپزخانه صنعتی

بسیاری از تجهیزات آشپزخانه صنعتی سنگین بوده و به دلیل اتصال به گاز شهری یا آب و برق امکان جابجایی به سختی امکان پذیر است. برای بررسی و راهنمای جابجایی تجهیزات آشپزخانه صنعتی با ما همراه باشید.

اجاق گار صنعتی

اجاق گاز یکی از اصلی ترین تجهیزات آشپزخانه های صنعتی محسوب می شود که با توجه به تنوع آن می توانید برای فعالیت های مختلف از جمله پخت و پز، گرم کردن غذا، پخت برنج و غیره مورد استفاده قرار دهید. انواع اجاق گاز های خطی در مدل های دو شعله، سه شعله، چهار شعله، پنج شعله و شش شعله طراحی می شود.

هر کدام ابعاد و اندازه های خاص خود را دارد که برای آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به قدرت مالی و نوع نیاز خود می توانید اجاق گاز مناسب را خریداری نمایید.

اجاق گار صنعتی

جابجایی اجاق گار آشپزخانه

برای جابجایی اجاق گاز باید تجهیزات اتصالی به دستگاه را در نظر داشته باشید. از جمله مهم ترین عوامل جابجایی، شیرگاز بوده که باید در دسترس اجاق گاز قرار داشته باشد. از اجاق گاز صنعتی می توانید برای رستوران ها و مراکز طبخ و پخت غذا استفاده نمایید. رویه شعله ها چدن بوده مجهز سینی و شمعک اتوماتیک هستند. در ادامه به راهنمای جابجایی تجهیزات آشپزخانه صنعتی می پردازیم.

سینک ظرفشویی و ماشین ظرفشویی

در قدیم آشپزخانه های صنعتی فقط مجهز به سینک ظرفشویی بوده و شستشوی تمام ظروف و تجهیزات آشپزخانه در سینک ظرفشویی انجام می شد. در کنار آن امروزه از ماشین های لباسشویی صنعتی برای کاربرد های مختلف در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. برای شستشوی ظروف کثیف، سبزیجات و تجهیزات آشپزخانه می توانید از سینک صنعتی یا ظرفشویی صنعتی استفاده نمایید.

ابعاد و جابجایی سینک

ابعاد سینک ظرفشویی متغیر بوده و با توجه به ابعاد اندازه های قابلمه های بزرگ در آشپزخانه طراحی می شود. به طور عمده می توانید سینک ظرفشویی صنعتی را در دو نوع رویه پرسی و رویه جوشی خریداری نمایید. سینک های ظرفشویی دارای لبه های پشتی ضد زنگ است.

سینک ظرفشویی معمولاً در جای ثابتی از آشپزخانه طراحی می ‌شود اما در زمان تغییر محل رستوران یا تغییر محل سینک در آشپزخانه باید محل دفع آب فاضلاب و شیر های ظرفشویی را در نظر داشته باشید.

تجهیزات ایمنی آشپزخانه صنعتی

یکی از موارد حائز اهمیت در رستوران ها، استفاده از کپسول آتش نشانی است. همه ساله آتش سوزی های بسیاری در رستوران ها ایجاد می شود. برای جلوگیری از آتش سوزی و ایمنی آشپزخانه های صنعتی، چندین کپسول آتش نشانی در محل کار خود قرار دهید. در نظر داشته باشید اجسام قابل اشتعال را از شعله دور نگه داشته و در زمان پخش گاز از روشن کردن چراغ یا اجاق گاز خودداری نمایید.

اگر قصد خرید انواع چرخ گوشت، دستگاه استخوان بر، کالباس بر، دستگاه سوسیس پرکن، پوست گیر، دستگاه سلفون کش، وکیوم و تجهیزات صنعتی یخساز را دارید، می توانید برای خرید با تخفیفات ویژه به بازرگانی رحیم زاده مراجعه نمایید.

تجهیزات آماده سازی

در آشپزخانه های صنعتی تجهیزات آماده سازی بسیاری وجود دارد که می توانیم به انواع چرخ گوشت، غذاساز، میکسر، سلفون کش، دستگاه مخصوص وکیوم، همبرگر زن و غیره اشاره نماییم که به عنوان تجهیزات آماده سازی شناخته می شود. این تجهیزات سنگین بوده اما می توانید با توجه به نوع نیاز خود در بخش های مختلف آشپزخانه مورد استفاده قرار دهید.

تجهیزات برودتی آشپزخانه صنعتی

یکی از تجهیزات ضروری در آشپزخانه های صنعتی، انواع یخچال ها و سردخانه ها بوده که در ابعاد بزرگ طراحی می شود. یخچال ها معمولاً در ابعاد و اندازه های اتاق طراحی می‌ شود همچنین بخشی از یخچال به عنوان یخساز بوده و تجهیزاتی که نیاز به انجماد دارند، قرار می گیرد. اتاق یخساز و یخچال را در بخش ثابتی از مجموعه طراحی می نمایند که عایق بندی محیطی یخساز از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر نیاز به جابجایی سردخانه، یخچال و یخساز مجموعه دارید، تجهیزات و موتور های یخچال به محل جدیدی که دارای عایق باشد، منتقل نمایید.

جمع بندی

در این بحث به بررسی راهنمای جابجایی تجهیزات آشپزخانه صنعتی پرداختیم. اگر هرگونه سوالی در مورد تجهیزات آشپزخانه صنعتی و خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی دارید، می توانید با گارانتی و خدمات پس از فروش ویژه از مجموعه بازرگانی رحیم زاده خریداری نمایید.

بدون دیدگاه