لیست تجهیزات مورد نیاز برای آشپزخانه رستوران

seo 1401/12/02
لیست تجهیزات مورد نیاز برای آشپزخانه رستوران

اگر قصد راه‌اندازی  یک رستوران را دارید، پیشنهاد می‌شود که حتماً در ادامه با ما همراه باشید. چرا که خواندن این مطلب برای هر کسی که می‌خواهد جهت خرید تجهیزات آشپزخانه رستوران اقدام کند. قطعاً برای داشتن یک آشپزخانه بزرگ و حرفه‌ای که بتوانید تمام نیازهای شما را برطرف کند، تهیه لیست تجهیزات مورد نیاز برای آشپزخانه رستوران بسیار مهم بوده و حذف یکی از آن‌ها می‌تواند تا حد بسیار زیادی کار شما را دچار اختلال کند.

لازم است این موضوع را بدانید که مهم‌ترین فاکتور برای راه‌اندازی آشپزخانه های صنعتی خرید لوازم مختلف از برندهای معتبر است. تا شما بتوانید از ماندگاری بالایی بالای آن‌ها بک سطح و کیفیت عملکرد این دستگاه‌ها نهایت استفان ماده را داشته باشید. شایان ذکر است که در حال حاضر برندهای زیادی در این حوزه به تولید و فعالیت می‌پردازند که از جمله بهترین آن‌ها می‌توان به برند امگا و مینزوا اشاره کرد که ۲ برند ایتالیایی بسیار برجسته بود و همه افراد برای خرید تجهیزات آشپزخانه و آن را مورد انتخاب قرار می‌دهند.

بررسی لیست تجهیزات مورد نیاز برای آشپزخانه رستوران

آشپزخانه رستوران متشکل از مواردی همانند تجهیزات پخت ‌و پز، آماده‌سازی مواد غذایی، دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی و همچنین لوازم مخصوص به سرو است. همان ‌طور ‌که در ابتدای مطلب گفته شد، درواقع شما باید براساس نوع کاربری خود و حجم غذایی که در روز پخت دارید برخی از تجهیزات را در اولویت قرار داده و برخی را نیز حذف کنید.

تجهیزات آماده ‌سازی

در تمامی قسمت‌های آشپزخانه صنعتی بخش مهم، قسمتی را باید برای خرید تجهیزات آماده ‌سازی در نظر گرفته شود. این وسایل عبارت‌اند از :

تخته‌ کار

به‌منظور آماده کردن مواد غذایی همانند گوشت و مرغ و برش دادن آن‌ها هم وجود تخته کار کار بسیار مهم است.

 دستگاه استخوان بر

تکه کردن گوشت های بسیار بزرگ و قلمخ آن‌ها قطعاً توسط چاقوهای معمولی امکان‌پذیر نیست. بنابراین خرید دستگاه استخوان بر در آشپزخانه‌ رستوران بسیار مهم است.

 چرخ‌ گوشت صنعتی

در آشپزخانه‌های بسیار بزرگ صنعتی هیچ‌گاه نمی‌توان از گوشت‌های چرخ‌کرده به شکل آماده استفاده کرد و این کار را باید به‌ صورت کاملاً تخصصی انجام داد. بنابراین قطعاً شما باید در لیست تجهیزات مورد نیاز برای آشپزخانه صنعتی خرید چرخ ‌گوشت را فراموش نکنید.

 دستگاه خلال کن

این دستگاه می‌تواند به آماده‌سازی محصولاتی همانند سیب ‌زمینی، هویج خیار و… برای خرد کردن و ها تکه کردن آن‌ها کمک بسزایی کند.

 دستگاه میکسر و غذاساز

این دستگاه برای کارهایی همانند مخلوط کردن، تهیه خمیر نان شیرینی و مایع کباب بسیار مهم بوده و باید حتماً خریداری شود.

 سبزی خورد کن

قطعاً خرید سبزه‌های آماده و به شکل خرد شده هزینه‌های بالایی را به ‌همراه دارد. بنابراین خرید دستگاه سبزی خرد کن نیز برای آشپزخانه صنعتی حائز اهمیت است.

 میز کار

یکی دیگر از مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز برای آشپزخانه صنعتی میز کار بود که حذف آن به هیچ صورت در آشپزخانه‌های صنعتی امکان‌پذیر نیست.

 دیگه مخصوص برنج

اکثر غذایی ایرانی دارای به پخت برنج احتیاج دارند. به‌ همین خاطر نیز خرید یک دیگ مخصوص خیساندن برنج نیز برای آشپزخانه های بزرگ فاکتور بسیار مهم است.

 تجهیزات پخت ‌و پز

همان اندازه که تجهیزات آماده‌سازی مواد غذایی برای آشپزخانه مهم است، شما باید به لیست تجهیزات مورد نیاز برای آشپزخانه رستوران این موارد را نیز اضافه کنید.

  • اجاق گاز در ۲ مدل فردار و بدون فر
  • دم کن برنج
  • تابه‌ گردان
  • کباب پز صنعتی
  • کباب پز تابشی
  • هود صنعتی

 تجهیزات سرمایشی

مهم‌ترین تجهیزات سرمایشی برای آشپزخانه‌های رستوران عبارت‌اند از:

  • یخچال‌های ویترینی
  • یخچال صنعتی
  • سردخانه‌های زیر صفر درجه
  • سردخانه ۲ مداره
  • گرم‌خانه شیشه‌ای

 تجهیزات انبار

یکی از بخش‌های مهم آشپزخانه رستوران‌ها انبار بود که بتوان در آن مواد فاسد شدنی و غیر فاسد شدنی را نگه‌داری کرد. در بخشی که مخصوص غذای فاسد شئنی است، شما باید از سردخانه‌ها و یخچال‌های صنعتی استفاده کنید. همچنین این قسمت باید شامل ظروف یک ‌بار مصرف مواد شیمیایی و مواد بهداشتی باشد.

خرید تجهیزات مورد نیاز برای آشپزخانه

مادر ما در این مطلب سعی کردیم تا لیست کاملی را از تجهیزات مورد نیاز آشپزخانه رستوران به شما ارائه دهیم. اگر به‌ دنبال یک فروشگاه معتبر هستید که بتوانید به ‌یک‌ باره تمامی محصولات موردنظر خود را از برندهای معتبر ایتالیایی خریداری کنید، می‌توانید بفروشید به بازرگانی رحیم‌زاده مراجعه کرده و باکیفیت‌ترین دستگاه‌ها را مورد انتخاب قرار دهید.

بازرگانی رحیم‌زاده سالیان زیادی است که تجهیزات آشپزخانه صنعتی را از برندهای ایتالیایی امگا و مینروا به ایران وارد می‌کند و  سعی کرده تا با در نظر گرفتن حداقل قیمت‌ها رضایت مشتریان عزیز را به خود جلب کند.

بدون دیدگاه