نحوه عملکرد دستگاه همبرگر زن

seo 1402/08/21
عملکرد دستگاه همبرگر زن

آیا با نحوه عملکرد دستگاه همبرگرزن آشنا هستید؟ دستگاه همبرگر زن یکی از دستگاه‌ های پرکاربرد در مکان‌ هایی مانند رستوران‌ ها و یا فست فودها هستند که با استفاده از آن می‌ توان همبرگرها را در ابعاد،ذوزن و شکل‌ های یکسانی تولید کرد. دستگاه همبرگر زن انواع مختلفی دارد که ویژگی‌ های آنها نیز با یکدیگر متفاوت است، بنابراین هنگام خرید دستگاه همبرگر زن باید با انواع آن آشنایی داشته و متناسب با میزان کار و استفاده خود دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید. در این مقاله نحوه عملکرد دستگاه همبرگر زن را بررسی می‌ کنیم. شما می توانید جهت خرید دستگاه همبرگر زن اتوماتیک  و قیمت دستگاه بیفتک زن به ما مراجعه کنید.

آشنایی با نحوه عملکرد دستگاه همبرگر زن

گفتیم که دستگاه همبرگر زن انواع مختلفی دارد و به دو صورت دستی و برقی تقسیم می‌ شود. دستگاه همبرگر زن دستی یکی از تجهیزات کاربردی در فست فودها می‌ باشد که البته از آن می‌ توان در منازل نیز استفاده کرد. عملکرد آن بسیار آسان است و می‌ توان با استفاده از آن همبرگرهای یک وزن و یک اندازه را تولید کرد. برای این کار تنها کافی است که مقدار مورد نظر از گوشت را در داخل بشقاب دستگاه قرار داده و اهرم آن را بر روی محفظه فشار دهید. با فشردن اهرم گوشت‌ ها به شکل همبرگر در می‌ آیند. مزیت استفاده از این دستگاه‌ ها این است که همبرگرها را به شکل یک دست، یکنواخت و یک اندازه تولید می‌ کنند. این دستگاه معمولاً در منازل کاربرد بیش تری دارد. جنس بدنه آن از فلز است، اما انواع پلاستیکی آن را نیز می‌ توانید در بازار ببینید.

این نوع دستگاه را که آن را با نام دستگاه همبرگر زن فلزی نیز می‌ شناسیم، به علت نحوه استفاده آسان و قیمت ارزان جزو پر استفاده‌ ترین دستگاه‌ های همبرگر زن است، به طوری که علاوه بر منازل حتی در بسیاری از رستوران‌ ها و فست فودها نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این دستگاه سبک است و وزن و حجم کمی دارد، دستگیره اهرم آن از چوب می‌ باشد، شستشو و نگه داری آن نیز بسیار آسان است، علاوه بر آن که می‌ توانید در مدت اندکی به تعداد دلخواه همبرگر استفاده کنید. دستگاه از فلز ساخته شده است و استحکام خوبی دارد و می‌ توانید به صورت طولانی مدت در منزل از آن استفاده کنید.

عملکرد دستگاه همبرگر زن

دستگاه همبرگر زن نیمه اتوماتیک

دستگاه‌ هایی که آن ها را به عنوان همبرگر زن نیمه اتوماتیک می‌ شناسیم، پیشرفته‌ تر از هم دستگاه همبرگر زن دستی می‌ باشد، چون میزان دخالت دست و نیروی انسانی در این نوع دستگاه کمتر است و روند تولید کردن قالب‌ های همبرگر بهداشتی تر خواهد بود. این دستگاه می‌ تواند گوشت را در زمان اندکی به صورت گرد و یک دست تولید کند. جنس بدنه آن ها معمولا از استیل است و همبرگرهایی که با آن تولید می‌ شود قطر ۱۳ سانتی‌ متری دارد. از مزیت‌ های دستگاه همبرگر زن نیمه اتوماتیک این است که با کیفیت بالا و سرعت بالا و هم چنین به آسانی می‌ توان همبرگر را تولید کرد. به همین دلیل معمولاً در مکان‌ هایی مانند فست فودها و رستوران‌ ها از این نوع دستگاه استفاده می‌ شود.

برای تهیه کردن همبرگر با دستگاه اتوماتیک یا برقی باید مقدار گوشت مورد نظر را در داخل دستگاه قرار دهید. در این حالت هیچ نیازی به فشردن اهرم نیست و با روشن کردن دستگاه قالب همبرگر شکل می‌ گیرد و می‌ توانید این قالب‌ ها را از داخل دستگاه بردارید. تفاوتی که این دستگاه با نوع همبرگر زن دستی دارد، این است که راندمان تولید همبرگر در این نوع بیش تر است و البته همبرگرها دقیقاً به یک شکل و اندازه و یک وزن تولید می‌ شوند.

نحوه آماده کردن گوشت جهت تولید همبرگر با هر دو نوع دستگاه همبرگر زن دستی یا برقی آسان است و تنها کافی است که به گوشت چرخ کرده مواد مورد نظر خودتان مانند فلفل قرمز، ادویه‌جات، نمک و غیره را اضافه کنید و آن را به خوبی هم بزنید. در نهایت با قرار دادن گوشت آماده شده در داخل دستگاه همبرگرهای مورد نیاز شما آماده خواهد شد.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله نحوه عملکرد دستگاه همبرگر زن را بررسی کردیم. این دستگاه‌ها به دو صورت دستی و برقی وجود دارند که جهت ایجاد همبرگر با شکل و اندازه‌های دلخواه استفاده می‌شوند. در سایت امگا مینروا بیشتر با نحوه عملکرد دستگاه همبرگر زن آشنا شوید.

بدون دیدگاه