چگونگی تعمیر و نگهداری چرخ گوشت صنعتی

seo 1402/01/14
نگهداری چرخ گوشت صنعتی

چرخ گوشت یکی از عضو های اصلی آشپزخانه ‌های صنعتی بوده که باید همیشه به شکل درستی کار کند. بنابراین توجه به چگونگی تعمیر و نگهداری چرخ گوشت صنعتی برای دارندگان این دستگاه باید اهمیت بسزایی داشته باشد. انجام درست فرایند تعمیر و عیب‌یابی این دستگاه به استفاده درست تعمیر چرخ‌ گوشت بستگی دارد. به‌ه مین دلیل نیز ما قصد داریم در این مقاله در مورد مشکلات رایج چرخ‌گوشت توضیحاتی را ارائه دهیم.

 

برای تعمیر یک دستگاه باید بدانید که دست دلیل اصلی آن‌ چه بوده و سپس جهت تعمیر اقدام کنید. لازم است این موضوع را بیان کنیم که بهتر است برای خرید و دستگاه‌های صنعتی دیگر همانند دستگاه پوست گیر، خلال کن یا دستگاه بیفتک زن نیز بهتر است و به‌خوبی آن را عیب یابی کرده و برای تعمیر آن از یک تکنیسین حرفه‌ای کمک بگیرید در ادامه با ما همراه باشید. تا در مورد تعمیر سرویس و نگهداری چرخ گوشت صنعتی اطلاعات کاملی را به شما عزیزان ارائه دهیم.

بررسی مشکلات رایج چرخ‌ گوشت صنعتی

همان طور که در ابتدای مطلب گفته شد، عیب یابی از تعمیر دستگاه بسیار مهم‌تر است. بنابراین برای تعمیر و نگه‌داری چرخ گوشت صنعتی به ما چند نمونه از مشکلات رایج آن را بررسی می‌کنیم.

روشن نشدن چرخ ‌گوشت

چرخ گوشت در دو مدل باتری و برقی به تولید می‌رسد. ستفاده از مدل‌های باتری‌دار چندان رایج نیست. اگر چرخ گوشت شما با استفاده از باتری کار می‌کند، اولین روشن شدن آن می‌تواند به دلیل عدم شارژ باتری و خرابی آن باشد. اگر از چرخ گوشت صنعتی برقی استفاده می‌کنید دلیل روشن نشدن آن ممکن است وجود اختلالی در سیستم برق رسانی باشد. در بسیاری از موارد وجود به شکل‌های مختلف پریز برقی که دو شاخه به آن وصل می‌شود موجب روشن نشدن دستگاه خواهد شد.

از جمله دیگر دلایل روشن نشدن و چرخ‌گوشت صنعتی می‌توان به آسیب سیم دستگاه نیز اشاره کرد. آسیب دیدن سیم دستگاه سبب قطع اتصال برق می‌شود. البته روشن نشدن این دستگاه می‌تواند به دلیل خراب شدن قطعه‌ای از کلید باشد. در صورتی‌ که مشکلی در برق رسانی وجود نداشته باشد بهتر است که با یک تعمیرکار تماس گرفته تا او بتواند دلیل اصلی این مشکل را پیدا کنم کند.

کند بودن چرخ گوشت

درخصوص تعمیر و نگه‌داری چرخش برش صنعتی باید گفت که یکی از مشکلات رایج، کند کار کردن دستگاه است. کند عمل کردن این دستگاه بنا به دلایل زیادی رخ می‌دهد. ابتدا باید دقت داشته باشید که بخش‌های مختلف دستگاه به شکل صحیح به یک دیگر متصل هستند. دلیل بعدی کند کارکردن چرخ‌گوشت به‌خاطر کند شدن تیغه دستگاه است. در حقیقت بر اثر مرور زمان و استفاده زیاد از این دست که ممکن است  تیغه کند شود. بهتر است که حتماً سوهان های مخصوص جهت تیز کردن تیغه چرخ گوشت استفاده کنید. از جمله دیگر علل کنترل کردن چرخ‌ها گوش می‌توان به نحوه استفاده شما اشاره کرد. سعی کنید به اندازه‌ ظرفیت دستگاه داخل دستگاه داخل چرخ‌ گوشت، گوشت بریزید. اگر مقدار زیادی گوشت را به‌ صورت یک‌ جا به دستگاه وارد کنید دستگاه نمی‌تواند به‌خوبی آن چرخ‌کرده درنتیجه عملکرد کندی دارد.

ایجاد صدای بلند از چرخ گوشت

در زمان کار برای تعمیر و نگه‌داری چرخ گوشت صنعتی باید بدانید که ممکن است این دستگاه در برخی از موارد در زمان روشن شدن صدای زیادی را از خود تولید کنند. اگر در زمان استفاده متوجه چنین مشکلی شده جای نگرانی وجود ندارد. برای رفع مشکل صدای بلند ابتدا باید جعبه ‌دنده مورد بررسی قرار بگیرد. اگر گریس موجود جعبه دنده فاسد شده باشد، بهتر است هرچه سریع‌تر آن را تعویض کنید.

داغ شدن چرخ‌ گوشت صنعتی

وقتی موتور یک دستگاه برقی روشن باشد، ممکن است گرما را از خود تولید کند. اما اگر متوجه شدید که گرما بیش ‌از حد است، نشانه این بود که در عملکرد چرخ گوشت مشکلی وجود دارد. معمولاً این مشکل بدلیل خراب شدن فن چرخ‌گ وشت است.

نکات مهم برای نگهداری درست از چرخ ‌گوشت صنعتی

در صورتی ‌که نحوه استفاده درست را از او چرخ گوشت بدانید، دیگر نیازی نیست تا مدام جهت تعمیر آن اقدام کنید. برای این‌ که بتوانید عمر مفید دستگاه را افزایش دهید بهتر است که بهتر است که در ظرفیت مناسبی گوشت وارد دستگاه کنید. همچنین از دستگاه ارتفاع استفاده نکنید و حتماً مدت زمانی راب استراحت دستگاه اختصاص دهید. بهتر است پس ‌از هر بار استفاده از چرخ گوشت صنعتی تمامی محفظه داخل تیغه، مارپیچ و… را بشویید.

بدون دیدگاه