آشنایی با نحوه کار با دستگاه استخوان بر

seo 1402/08/21
نحوه کار با دستگاه استخوان بر

آیا با نحوه کار با دستگاه استخوان‌ بر آشنا هستید؟ آیا می‌ دانید چگونه می‌ توان به طور صحیح از این دستگاه استفاده کرد؟ هنگام خرید دستگاه استخوان بر یک دفترچه راهنما نیز به همراه آن خواهید داشت که نحوه کار با آن را برای شما توضیح داده است. این دستگاه‌ ها ممکن است در ابعاد مختلفی باشند، به همین دلیل قیمت دستگاه استخوان بر نیز بستگی به ابعاد و اندازه آن دارد. اما اگر اطلاعات داخل دفترچه برای شما کفایت نمی‌ کند مطالبی که در این مقاله ذکر می‌ کنیم نحوه کار با دستگاه استخوان بر می‌ باشد که می‌ توانید بهتر از این نوع دستگاه‌ ها استفاده کنید.شما می توانید جهت اطلاع از دستگاه برش و قطعه بندی گوشت و دستگاه میکسر گوشت و جوجه به ما مراجعه کنید.

آشنایی با نحوه کار با دستگاه استخوان بر

معمولا بیش تر دستگاه‌ های استخوان بر به یک شکل طراحی شده‌ اند و تنها تفاوت بین آن ها مربوط به سرعت برش و قدرت موتور آن ها می‌ باشد که این موضوع برای قیمت دستگاه استخوان بر نیز تاثیرگذار است، به طوری که شما امروزه این دستگاه‌ ها را در رستوران ها، سوپر گوشت‌ های کوچک، آشپزخانه‌ های صنعتی بزرگ و غیره می‌ بینید که دارای تیغه‌ های متفاوتی هستند و این موضوع بر روی کارایی آن ها تاثیرگذار است.

تک تک قطعات دستگاه استخوان بر در کنار یک دیگر سوار شده و یک ساختار را به وجود می‌ آورند که توانایی بریدن قطعات گوشت استخوان‌ دار را دارند. برخی از قطعات این دستگاه وظایف بسیار مهمی دارند، اما برخی دیگر از قطعات تنها به صورت مکمل دیگر قطعات هستند. اما نحوه کار کردن با کلیه این دستگاه‌ ها به این شکل است که در داخل دستگاه دو فولی تعبیه شده است که در قسمت بالا و پایین آن می‌ باشد، چون این دو قطعه نیز در بیش تر مواقع تفاوت‌ هایی وجود دارد. فولی قسمت پایین به موتور دستگاه اتصال دارد و با کمک یک تیغه و به وسیله چرخاندن آن ارتباط بین هر دو فولی برقرار خواهد شد. جهت تنظیم کردن این فولی‌ ها نیز مهره‌ هایی در روی دستگاه قرار گرفته است که شما می‌ توانید فولی را در زوایای مختلفی تنظیم کنید. بعد داخل دفترچه راهنما نیز اطلاعات لازم و جامع مربوط به دستگاه درج شده است و کلیدهای روشن و خاموش دستگاه به رنگ‌ های سبز و قرمز نشان داده شده‌ اند.

به محض این که دکمه سبز رنگ دستگاه را فشار دهید دستگاه روشن شده و اره آن کار می‌ کند. این دستگاه میکروسوئیچ دارد، یعنی اگر به هر دلیلی در اره باز شود، دستگاه در همان لحظه خاموش می‌ شود. حتی بسیاری از دستگاه‌ های استخوان بر کلید گردان دارند.

اما باید هنگام کار کردن با آن به ایمنی توجه داشته باشید تا اره پرقدرت آن هیچ گونه آسیبی به دست‌ های شما وارد نکند. علاوه بر آن که باید از سالم بودن کابل برق، کلیدهای روشن و خاموش دستگاه، دو شاخه و غیره مطمئن شوید. حتی باید دسته هول دهنده گوشت را نیز چک کنید تا مطمئن شوید عملکرد صحیحی دارد و هیچ گونه خطری اپراتور را تهدید نمی‌ کند.

موضوع مهم دیگر در خصوص کار با دستگاه استخوان بر این است که گاهی دستگاه شما نیاز به بررسی نکات زیر دارد:

  1. تنظیم کردن تیغه اره
  2. تنظیم کردن تیغه
  3. تنظیم کردن گونیا
  4. تعویض کردن فیوز

نتیجه‌ گیری

در این مقاله نحوه کار با دستگاه استخوان بر را بررسی کردیم. دستگاه استخوان بر یکی از دستگاه‌ های پرکاربرد در مکان‌ هایی مانند قصابی‌ ها، کارگاه‌ های بزرگ محصولات پروتئینی، رستوران‌ ها و غیره می‌ باشد که جهت بریدن تکه‌ های گوشت به همراه استخوان مورد استفاده قرار می‌ گیرد. با وجودی که نحوه کار کردن با این دستگاه بسیار آسان است، اما باید پیش از شروع به کار اپراتور توانایی کافی کار با آن را داشته باشد و دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کند. چون این دستگاه دارای تیغه‌ های قدرتمند و برنده‌ ای است و در صورت ناآگاهی ممکن است موجب بروز خسارت و آسیب به اپراتور شود. در سایت امگا مینروا بیش تر با دستگاه استخوان بر، نحوه استفاده از آن، موارد استفاده و نکات ایمنی استفاده آن آشنا شوید. آشنایی با قطعات مختلف دستگاه، مطالعه دفترچه راهنمای آن و شناخت کامل با مراحل استخوان بری این دستگاه‌ ها موجب می‌ شود که به طرز صحیح و درستی بتوانید از آن استفاده کنید.

بدون دیدگاه