استفاده از دستگاه یخ ساز در صنعت بستنی‌ سازی

seo 1402/07/16
استفاده از دستگاه یخ ساز در صنعت بستنی‌ سازی

چگونه از دستگاه یخ ساز در صنعت بستنی‌ سازی استفاده می‌ شود؟ در صنعت بستنی‌ سازی و برای تولید انواع مختلف بستنی‌ها از دستگاه‌های یخساز ویژه استفاده می‌شود، به همین دلیل است که در حال حاضر تولید کنندگان دستگاه‌های یخساز و بستنی ساز مختلفی را با ظرفیت‌های بالا و متفاوت به بازار عرضه کرده‌اند که با استفاده از آنها می‌توان میزان تولید بستنی را افزایش داد. این در حالی است که امکان تولید کردن بستنی به صورت انبوه با دستگاه‌های معمولی وجود نداشت. در این مقاله استفاده از دستگاه یخ ساز در صنعت بستنی‌سازی را بررسی می‌کنیم.

استفاده از دستگاه یخ ساز در صنعت بستنی‌ سازی

گفتیم که در حال حاضر دستگاه‌ های یخ‌ساز جهت تولید بستنی به صورت پیشرفته و مدرن با امکان تولید کردن بستنی به صورت انبوه وارد بازار شده‌اند که در صورت استفاده از آنها می‌ توان تولید بستنی را افزایش داد. از این دستگاه در مکان‌ هایی مانند کافی شاپ‌ها، بستنی فروشی‌ها، کافه‌ها و غیره استفاده می‌شود که مطابق با استانداردهای جهانی و همچنین تکیه بر تکنولوژی مدرن و به روز طراحی و ارائه شده‌اند. این دستگاه‌ها ویژگی‌هایی دارند که هنگام خرید نیز توجه به این ویژگی‌ها موجب می‌شود یک یخساز با کیفیت جهت تولید بستنی را تهیه کنید.

این یخ سازها گزینه ای ایده‌آل و مناسب جهت استفاده در مکان‌هایی مانند کافی شاپ‌ها و کافه‌ها هستند. البته امکان استفاده کردن از آنها در مکان‌هایی مانند کارخانجات تولید بستنی نیز وجود دارد. استفاده از یک دستگاه بستنی ساز با کیفیت، موجب تولید انبوه بستنی خواهد شد، به طوری که این تاثیر چشمگیر در کنار کیفیت بالا میزان درآمدزایی را نیز افزایش می‌ دهد.

این دستگاه‌ های بستنی‌ساز به فیلترهایی مجهز هستند که از وارد شدن برخی مواد زاید به داخل مخزن دستگاه پیشگیری می‌کنند. دستگاه‌های بستنی ساز به دو صورت ایستاده و خوابیده طراحی و تولید می‌شوند و دارای پمپی پرقدرت می‌باشند که قدرت بالایی را جهت تولید بستنی پمپاژ می‌کند. علاوه بر آن به یک همزن ضد زنگ و استیل مجهز است که جهت ترکیب بستنی به کار برده می‌ شود.

این دستگاه می‌ تواند شیر را تا دمای ۶۰ درجه داغ کند، از طرفی می‌ توان در داخل آن از مواد پایدار کننده مانند استایبلایزر، شکر و وانیل استفاده کرد.

سپس باید به دستگاه اجازه دهیم تا دمای آن به ۸۵ درجه برسد. در واقع این دستگاه به هر دو سیستم خنک کننده و گرم کننده مجهز است که جهت خنک کاری از کمپرسور استفاده می‌کند. دستگاه‌ هایی که به صورت سه جداره تولید می‌شوند ظرفیت تولید بالاتری دارند.

جهت پیشگیری از اتلاف انرژی نیز در بین جداره‌ها یک عایق پوششی از جنس پلی یورتان به کار رفته است که در افزایش راندمان دستگاه نیز تاثیر بسزایی دارد، چون بدنه دستگاه دارای ضخامت خوب و قابل قبولی است و اگر با دیگر اجسام برخورد کند ساییده یا خم نمی‌شود. بستنی ساز شیر تخلیه نیز دارد و مایع آن را به آسانی می‌توان تخلیه کرد و دستگاه را شستشو داد.

فواید استفاده از دستگاه یخ ساز در بستنی سازی

فواید استفاده از دستگاه یخ ساز در بستنی سازی

استفاده از یک دستگاه یخ ساز در صنعت بستنی‌ سازی فواید زیر را به همراه دارد:

  1. مجهز به موتور قدرتمند و گیربکس‌ دار با کمترین میزان ارتعاشات و تولید صدا
  2. قابلیت تولید بستنی با استفاده از برق تک فاز یا سه فاز
  3. مجهز به ترمومتر یا دستگاه نمایشگر دیجیتالی
  4. مجهز به شیر اطمینان و شیر تخلیه
  5. امکان استفاده کردن از ترموستات جهت برقرار کردن تعادل دمایی
  6. مجهز به بدنه و مخزنی استیل با ایزولاسیون بسیار دقیق
  7. مجهز به کمپرسور یونیت برای خنک کردن مایع بستنی
  8. قابلیت تولید دستگاه به صورت سه جداره و دوجداره
  9. نصب، نگه داری و راه اندازی بسیار آسان
  10. تولید مطابق با استانداردهای جهانی
  11. تولید کردن بر طبق تکنولوژی و فناوری به روز

نتیجه‌ گیری

در این مقاله استفاده از دستگاه یخ ساز در صنعت بستنی‌ سازی را بررسی کردیم. گفتیم که در حال حاضر دستگاه‌ های بستنی ساز متعددی جهت تولید بستنی طراحی و به بازار عرضه شده‌اند که امکان تولید انبوه بستنی را برای تولید کنندگان به وجود آورده‌اند. به طوری که می‌توان بستنی را با کیفیت و مرغوبیت بالایی در مدت زمان اندکی به وسیله این دستگاه‌ها تولید کرد. در سایت omegaminerva.ir بیشتر با نحوه استفاده از دستگاه یخ ساز در صنعت بستنی سازی، ویژگی‌ها و مشخصات چنین دستگاهی، نکات مهم در خصوص استفاده و غیره آشنا شوید.همچنین شما برای خرید دستگاه یخساز و خرید دستگاه سلفون کش و غیره می توانید به سایت امگاورنیا مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه