انواع دستگاه‌ های بسته‌ بندی وکیوم و مشخصات آن‌ ها

seo 1402/07/16
انواع دستگاه‌ های بسته‌ بندی وکیوم و مشخصات آن‌ ها

انواع دستگاه‌ های بسته‌ بندی وکیوم کدامند؟ این دستگاه‌ ها چه ویژگی‌ ها و مشخصاتی دارند؟ دستگاه‌ های بسته‌ بندی وکیوم می‌ توانند هوای داخل پاکت یا همان اکسیژن داخل پاکت را به خوبی خارج کنند، به این ترتیب موجب بهبود و نگه داری مواد غذایی و افزایش طول عمر آن ها می‌ شوند. وکیوم کردن محصولات غذایی رشد قارچ‌ ها و باکتری‌ های هوازی را به طور چشمگیری کاهش داده و از تبخیر شدن اجزای فرار محصول پیشگیری می‌ کند.

این دستگاه‌ ها انواع مختلفی دارند که جهت بسته‌ بندی کردن مواد غذایی متفاوت به کار می‌ روند. در این مقاله انواع دستگاه‌ های بسته‌ بندی وکیوم و مشخصات آن ها را بررسی می‌ کنیم.شما می توانید برای خرید دستگاه بسته بندی وکیوم و خرید دستگاه ماشین ظرفشویی نیز می توانید به سایت بازرگانی رحیم زاده مراجعه نمایید.

انواع دستگاه‌ های بسته‌ بندی وکیوم و مشخصات آن‌ ها

انواع مختلف دستگاه‌ های وکیوم بسته‌ بندی به صورت نمونه‌ های زیر قابل ارائه می‌ باشند:

  • دستگاه‌ های وکیوم فروشگاهی یا خانگی

این نوع از دستگاه‌ ها جزو دستگاه‌ های کوچک و پرکاربرد هستند که معمولاً در منازل یا فروشگاه‌ های کوچک مورد استفاده قرار می‌ گیرند. این نوع از دستگاه‌ های وکیوم به دو دسته زیر تقسیم می‌ شوند:

  1. دستگاه وکیوم فروشگاهی یا خانگی دستی
  2. دستگاه وکیوم بسته‌ بندی تک کابین رومیزی
  • دستگاه‌ های وکیوم کارخانه‌ ای و صنعتی

دستگاه‌ های وکیوم بسته‌ بندی بزرگ تر از دستگاه‌ های وکیوم خانگی هستند و توانایی کار در حجم بالا را دارند. این نوع از دستگاه‌ ها بیش تر در کارخانجات و در صنایع مختلف نیز استفاده می‌ شوند به اشکال زیر می‌ باشند:

  1. دستگاه‌ های وکیوم عمودی یا بدون کابین ایستاده
  2. دستگاه‌ های وکیوم افقی یا بدون کابین رومیزی
  3. دستگاه‌ های وکیوم دو کابین

انواع دستگاه وکیوم بسته‌ بندی بر اساس نوع استفاده

انواع دستگاه وکیوم بسته‌ بندی بر اساس نوع استفاده

  1. دستگاه بسته‌ بندی خرما

این نوع از دستگاه جهت بسته‌ بندی کردن خرما یک گزینه بسیار مناسب محسوب می‌ شود که با استفاده از آن می‌ توان بسته‌ بندی خلاقانه‌ ای را ایجاد نمود. از این نوع دستگاه‌ ها معمولاً جهت بسته‌ بندی محصولات صادراتی استفاده می‌ کنند که ماندگاری محصولات را بالا می‌ برد. این دستگاه جهت بسته‌ بندی کردن دیگر محصولات مانند مرغ، ماهی، گوشت، سوسیس و کالباس، انواع میوه‌جات و سبزیجات و حتی بسته‌ بندی لباس نیز مناسب هستند.

  1. دستگاه بسته‌ بندی دستی فروشگاهی

از این نوع دستگاه معمولاً برای بسته‌ بندی مواد به صورت خانگی یا فروشگاهی استفاده می‌ کنند که دارای عملکرد بسیار ساده‌ ای می‌ باشد، یعنی ابتدا باید محصول مورد نظرمان را در داخل پاکت قرار دهیم، سپس لبه آن را بر روی قسمت تیغه‌ های دستگاه قرار داده و آن را ببندیم. وقتی دکمه دستگاه را بزنیم وکیوم پاکت انجام می‌ شود. به این ترتیب هوای داخل آن نیز خارج شده و کاملاً حالت خلع در آن به وجود می‌ آید. از این دستگاه جهت وکیوم کردن مصارف خانگی و پاکت‌ های کوچک استفاده می‌ کنند. دستگاه وکیوم دستی دوخت لبه پاکت را هم زمان با وکیوم کردن انجام می‌ دهد.

  1. دستگاه‌ های بسته‌ بندی تک کابین

این نوع از دستگاه‌ های وکیوم دارای دو تیغه هستند که از آن جهت وکیوم کردن بسته‌ های کوچک و متوسط استفاده می‌ شود. در دستگاه وکیوم تک کابین ابتدا محصول مورد نظر را در داخل پاکت قرار می‌ دهند، سپس لبه‌ های پاکت را بر روی قسمت تیغه دستگاه قرار داده، درب دستگاه را محکم می‌ بندند. پس از آن که تایم مشخصی سپری شد، پاکت‌ ها وکیوم می‌ شوند. برخی از این دستگاه‌ ها به سیستم تزریق گاز مجهز هستند، یعنی وکیوم و دوخت پاکت را به طور هم زمان انجام می‌ دهند.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله انواع دستگاه‌ های بسته‌ بندی وکیوم و مشخصات آن‌ ها را بررسی کردیم. دستگاه‌ های وکیوم ابزارهای کاربردی هستند که جهت بسته‌ بندی محصولات غذایی و خارج کردن اکسیژن و هوای داخل بسته‌ بندی به کار برده می‌ شوند. بسته‌ بندی کردن محصولات با استفاده از چنین دستگاهی موجب می‌ شود ماندگاری آن ها افزایش یافته و به راحتی قابل جابجایی باشند. در سایت  omegaminerva.ir بیش تر با دستگاه‌ های بسته‌ بندی وکیوم، ویژگی‌ ها و مشخصات آن ها، نحوه استفاده و غیره آشنا شوید.

بدون دیدگاه