انواع دستگاه‌ های سلفون کش و مشخصات فنی آن‌ ها

seo 1402/08/10
انواع دستگاه‌ های سلفون کش و مشخصات فنی

انواع دستگاه‌ های سلفون کش و مشخصات فنی آن ها چیست؟ دستگاه‌ های سلفون کش در مجموع به سه دسته اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی تقسیم می‌ شوند. که البته نوع نیمه اتوماتیک آن کم تر به کار برده می‌ شود، اما نوع دستی به علت راحتی کار و قیمت ارزان به وفور در کسب و کارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در حالت کلی نیز این دستگاه‌ ها به صورت برش تیغه‌ ای و برش حرارتی جدا کردن رول سلفون را انجام می‌ دهند و متناسب با نیاز خود می‌ توانید هر کدام از این روش ها را استفاده کنید. در این مقاله انواع دستگاه‌ های سلفون کش و مشخصات فنی آن‌ ها را بررسی می‌ کنیم. جهت خرید دستگاه سلفون کش و دستگاه بسته بندی وکیوم به ما مراجعه کنید.

انواع دستگاه‌ های سلفون کش و مشخصات فنی

انواع دستگاه‌ های سلفون کش و مشخصات فنی آن‌ ها

در یک دسته‌ بندی و حالت کلی می‌ توان دستگاه‌ های سلفون‌ کش را به انواع مختلف زیر تقسیم بندی کرد:

  1. دستگاه سلفون کش اتوماتیک

همان طور که از نام این دستگاه مشخص است، به طور کاملاً اتوماتیک کار سلفون کشی را انجام می‌ دهد. هنگامی که محصول مورد نظر را بر روی دستگاه اتوماتیک قرار دهید، عملیات بسته‌ بندی و سلفون کشی با استفاده از یک نوار نقاله به طور مکانیزه انجام خواهد شد. پس از مرحله سلفون کشی، رول سلفون به وسیله خود دستگاه نیز انجام می‌ شود، یعنی هیچ نیازی به استفاده از نیروی انسانی جهت برش آن نیست. از این نوع دستگاه سلفون کش در مراکز بزرگ تولید کننده مواد غذایی و کارخانه‌ های بزرگ استفاده می‌ کنند، چون قیمت آن نسبت به انواع دستگاه‌ های سلفون کش دستی یا رومیزی گران‌ تر است و برای بسته‌ بندی کردن محصولات به تعداد زیاد به کار برده می‌ شود.

  1. دستگاه سلفون کش رومیزی دستی

این نوع دستگاه در مقایسه با نوع اتوماتیک اندازه کوچک‌ تری دارد و معمولاً برای مصارف خانگی مناسب‌ تر است. به همین دلیل گاهی به آن دستگاه سلفون کش خانگی هم می‌ گویند. در این نوع از دستگاه‌ ها دما یا درجه حرارت را می‌ توان با استفاده از سیستم تنظیم درجه حرارت یا دما را تنظیم کرد. به طور معمول نیز جهت محافظت کردن محصولات غذایی و حفظ تازگی آن ها استفاده می‌ شود. دستگاه سلفون کش دستی قیمت ارزان تری دارد و امکان استفاده کردن از آن در مکان‌ های مختلف وجود دارد. کار سلفون کشی و بسته‌ بندی آن نیز کاملا مشابه با دستگاه‌ های اتوماتیک است و تنها تفاوت آن ها در این است که سرعت عمل در دستگاه‌ های اتوماتیک بالاتر است.

در دستگاه سلفون کش دستی از نوع چوبی با استفاده از قدرت تیغه‌ ها برش نایلون انجام می‌ شود، اما در نوع دستی نوع دیگری از آن دستگاه‌ ها به صورت برقی می‌ باشد و از المنت جهت برش دادن استفاده می‌ کنند.

  1. دستگاه سلفون کش صنعتی

این نوع دستگاه مشابه با دستگاه اتوماتیک می‌ باشد و بیش تر در مراکز صنعتی استفاده می‌ شود که هدف بسته‌ بندی و سلفون کشی مواد با تیراژ بالا است. قیمت آن نیز نسبت به انواع دستگاه‌ های سلفون کش بیش تر می‌ باشد و برای کارگاه‌ ها و مراکز تولیدی یک گزینه خوب و ایده‌ آل محسوب می‌ شود. این دستگاه نیز کاملاً اتوماتیک است و هیچ نیازی به استفاده از نیروی دست ندارید.

  1. دستگاه سلفون کش خانگی

این نوع دستگاه‌ ها معمولاً به صورت دستی و رومیزی هستند و بیش تر در منازل مورد استفاده قرار می‌ گیرند. اما امکان استفاده کردن از آن ها در سوپر مارکت‌ ها و پروتئینی ها نیز وجود دارد. این دستگاه‌ ها قیمت‌ های مناسبی دارند و استفاده کردن از آن ها مقرون به صرفه است، علاوه بر آن که در ابعاد و سایزهای کوچک تولید و عرضه می‌ شوند و امکان جا به جا کردن آن ها نیز آسان است.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله انواع دستگاه‌ های سلفون کش و مشخصات فنی آن‌ ها را بررسی کردیم. دستگاه‌ های سلفون کش انواع مختلفی مانند دستگاه سلفون کش اتوماتیک، دستگاه سلفون‌ کش دستی، دستگاه سلفون کش صنعتی و غیره دارند. در سایت امگا مینروا با انواع دستگاه‌ های سلفون کش، مشخصات فنی، نحوه استفاده و کاربرد آن ها بیشتر آشنا شوید.

بدون دیدگاه