معرفی انواع دستگاه های مورد نیاز برای تجهیزات آشپزخانه های صنعتی

seo 1402/10/02
آشنایی با دستگاه تجهیزات صنعتی

آیا با انواع دستگاه‌ های مورد نیاز جهت استفاده در آشپزخانه‌ های صنعتی آشنا هستید؟ در یک آشپزخانه صنعتی انواع مختلف دستگاه‌ ها از جمله دستگاه برش و قطعه‌ بندی گوشت، دستگاه همبرگر زن اتوماتیک و… استفاده می‌ شود که هر کدام از این دستگاه‌ ها کارهای ویژه‌ ای را انجام می‌ دهند و در کنار یک دیگر موجب می‌ شوند کار در آشپزخانه‌ های صنعتی به اسانی پیش برود. در این مقاله به معرفی انواع دستگاه‌ های مورد نیاز برای تجهیزات آشپزخانه های صنعتی می‌ پردازیم.

معرفی انواع دستگاه‌ های مورد نیاز برای آشپزخانه‌ های صنعتی

1- چرخ گوشت صنعتی

اگر شما یک آشپزخانه صنعتی دارید، در وهله اول نیازمند خرید چرخ گوشت صنعتی برای این مکان می‌ باشید که یکی از اصلی‌ ترین و مهم‌ ترین تجهیزات آشپزخانه‌ های صنعتی محسوب می‌ شود، چون همواره شما نیاز به چرخ کردن گوشت و بسیاری از مواد غذایی هستید تا بتوانید غذاهای مختلفی را با آن آماده کنید.

2- دستگاه کالباس بر

اگر در آشپزخانه صنعتی خود انواع فست فودها را نیز آماده می کنید، قطعاً به خرید دستگاه کالباس بر نیازمند خواهید بود که با آن بتوانید کالباس را به قطعات کوچک و بزرگ تقسیم کنید، علاوه بر آن که دستگاه همبرگر زن اتوماتیک نیز بسیار به کارتان می‌ آید و جهت زدن همبرگر حتماً باید یک دستگاه همبرگر زن اتوماتیک در اختیار داشته باشید.

3- دستگاه برش و قطعه بندی گوشت

آن دسته از تجهیزات آشپزخانه های صنعتی که با مواد گوشتی و فرآورده‌های گوشتی کار می‌ کنند به یک دستگاه برش و قطعه بندی گوشت نیازمند هستند، چون بریدن و تکه تکه کردن قطعات گوشت کار دشواری است و در چنین مکان‌ هایی با استفاده از نیروی دست امکان پذیر نیست. پس خرید یک دستگاه برش و قطعه‌ بندی گوشت را باید در اولویت کار خود قرار دهید، چون بدون آن روند کارها به کندی انجام شده و حتی گاهی اوقات مانند مواقعی که هدف تهیه کردن غذا به تعداد بالا است، غیر ممکن می‌ باشد.

4- سیستم‌ های سرمایشی

یخچال‌ های صنعتی فراوانی در حال حاضر وجود دارند که برای استفاده‌ های مختلفی تهیه و تولید شده‌ اند و معمولاً در آشپزخانه‌ های صنعتی نمونه‌ های متفاوتی از آن ها از جمله یخچال قصابی، یخچال ویترینی، سردخانه زیر صفر و… را می‌ بینید که جهت نگه داری کردن محصولات مختلف گوشتی، لبنیات، میوه و سبزیجات، انواع نوشیدنی‌ ها و غیره مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در واقع می‌ توان گفت که این یخچال‌ ها از ضروری‌ ترین و مهم‌ ترین تجهیزات در آشپزخانه‌ های صنعتی محسوب می‌ شوند که بدون وجود آنها امکان کار و فعالیت در چنین مکان‌ هایی وجود ندارد.

 

خرید تجهیزات صنعتی

5- دستگاه خلال کن

جهت دایر کردن یک آشپزخانه صنعتی مجهز و پیشرفته خرید دستگاه خلال کن را فراموش نکنید، چون در کلیه آشپزخانه‌. های صنعتی همواره پوست کندن و آماده کردن مواد غذایی مانند پیاز، سیب زمینی، هویج و غیره وجود دارد که آماده سازی آنها با دست امکان‌ پذیر نیست، بنابراین شما به یک دستگاه خلال کن خوب و کارآمد نیازمند هستید.

6- دستگاه پوست گیر

دستگاه پوست گیر نیز مانند دستگاه خلال کن بسیار کارآمد و مهم است که از آن جهت پوست کندن بسیاری از میوه‌ ها از جمله سیب زمینی و پیاز استفاده می‌ کنند. از آنجایی که مصرف چنین موادی در آشپزخانه‌ ها فراوان است بنابراین پوست کندن آنها با دست زمان زیادی نیاز دارد، به همین دلیل است که صاحبان آشپزخانه‌ های صنعتی همواره خرید دستگاه پوست گیر را نیز به عنوان یکی از تجهیزات مهم آشپزخانه‌ های صنعتی مدنظر دارند.

7- دستگاه یخ ساز

در گذشته یخ مورد نیاز برای استفاده در رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها از بیرون تهیه می‌شد، اما در حال حاضر با خرید دستگاه یخ ساز این مشکل برطرف شده است، بنابراین به آسانی می‌توان قالب‌های یخی را در ابعاد و اندازه‌های مختلفی در اختیار داشت.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله تجهیزات مهم و مورد استفاده در آشپزخانه‌های صنعتی را بررسی کردیم. در یک آشپزخانه مهم و مجهز انواع دستگاه‌ها و تجهیزات مانند دستگاه پوست گیر، دستگاه خلال کن، دستگاه برش و قطعه‌بندی گوشت و غیره وجود دارد که هر کدام کارهای متفاوتی انجام می‌دهند و وجود آنها در یک آشپزخانه موجب می‌شود سرعت و دقت کارها افزایش پیدا کند. در سایت امگا مینروا بیشتر با تجهیزات مهم آشپزخانه‌ های صنعتی آشنا شوید.

بدون دیدگاه