انواع دستگاه‌ های پوست گیر و کاربردهای آن ها

seo 1402/07/22
انواع دستگاه‌ های پوست گیر و کاربردهای آن ها

انواع دستگاه‌ های پوست گیر کدامند و کاربرد آن ها چیست؟ دستگاه‌ های پوست گیر جهت پوست کندن و شستن انواع مختلف صیفی جات مانند هویج، پیاز، سیب زمینی و غیره و هم چنین آماده کردن بسیاری از میوه‌ ها برای تولید دسرها کاربرد دارند و می‌ توان گفت یکی از دستگاه‌ های پرکاربرد در مکان‌ هایی مانند کارخانجات تولید محصولات غذایی محسوب می‌ شوند. در این مقاله انواع دستگاه‌ های پوست‌ گیر و کاربردهای آن ها را بررسی می‌ کنیم.شما برای خرید دستگاه پوست گیر یا خرید دستگاه خلال کن و غیره می توانید به سایت امگا مینروا مراجعه نمایید.

انواع دستگاه‌ های پوست گیر و کاربردهای آن ها

دستگاه‌ های پوست کن برای فرآوری میوه‌ ها، فرآوری خشکبارها، فرآوری پیاز و سیب زمینی جهت استفاده کردن در کارگاه‌ های کوچک و متوسط و کارخانجات تولید محصولات غذایی استفاده می‌ شوند.

طی یک دسته‌ بندی کلی می‌ توان دستگاه‌ های پوست گیر را به موارد ذکر شده در زیر تقسیم کرد که جز پرکاربردترین دستگاه‌ های پوست گیر صنعتی محسوب می‌ شود:

  1. دستگاه پوست گیر سیب زمینی

از پرمصرف‌ ترین و پرفروش‌ ترین دستگاه‌ های پوست گیر نوع پوست کن سیب زمینی می‌ باشد. از این نوع دستگاه در آشپزخانه‌ ها، رستوران‌ ها، کافه‌ ها، ارگان ها و سازمان‌ های مختلف، بیمارستان‌ ها و غیره استفاده می‌ کنند. برای استفاده از آن نیز ابتدا سیب زمینی‌ ها را داخل دستگاه ریخته و آن را روشن می‌ کنند و در مدت زمان کوتاهی حجم قابل توجه و بالایی از سیب زمینی‌ های پوست گرفته جهت استفاده در آشپزی آماده می‌ شود.

  1. دستگاه پوست گیر پیاز

این دستگاه نیز جز پرمصرف‌ ترین دستگاه‌ های پوست کن می‌ باشد و جهت کاهش یافتن هزینه‌ ها و نیروی کارگر و هم چنین صرفه‌ جویی در زمان نقش بسیار مهمی را ایفا می‌ کند. پوست گیر پیاز از لحاظ عملکرد مشابه با دستگاه پوست کن سیب زمینی می‌ باشد و تنها در قسمت داخلی آن نوع دنده‌ های سنباده با دستگاه قبلی تفاوت دارد.

  1. دستگاه پوست گیر آناناس

همه ما می‌ دانیم که پوست کندن آناناس کار دشواری است، به ویژه در مکان‌ هایی مانند کافه‌ ها و یا کارخانجات تولید دسرها و نوشیدنی‌ ها که از آناناس استفاده می‌ کنند، پوست کندن این میوه آن هم به مقدار بالا کار بسیار دشواری است. به همین دلیل دستگاه پوست کن آناناس یکی از پرطرفدارترین و پرمصرف‌ ترین دستگاه‌ های پوست کن محسوب می‌ شود. کاربرد آن نیز به این شکل است که آناناس را بر روی دستگاه قرار می‌ دهند و با اندکی فشار دادن و کشیدن اهرم به قسمت پایین پوست میوه به طور کامل کنده می‌ شود.

  1. دستگاه پوست کن گردو

این دستگاه از دو مکانیزم لرزش و ضربه جهت کندن پوست گردو استفاده می‌ کند. برای شکستن پوست سخت آن نیز نیاز به هیچ گونه اعمال فشار و یا له کردن میوه نیست و کمی سرعت و دقت بالا کافی است تا بتوانید پوست سخت آن را نیز جدا کنید.

  1. دستگاه پوست گیر بادام و پسته

دستگاه پوست گیر بادام و پسته می تواند پوست سبز پسته و بادام را جدا کند و این کار بدون نیاز به هیچ گونه محلول یا آبی انجام می‌ شود. به همین دلیل است که مغز پسته و بادام و پوست سخت آن هیچ گونه آسیبی نمی‌ بیند. این دستگاه به دو صورت موتور برقی یا بنزینی برای ظرفیت‌ های کاری متفاوت طراحی و عرضه می‌ شود.

دستگاه پوست گیر میوه‌ ها

  1. دستگاه پوست گیر میوه‌ ها

در کارخانجات تولید محصولات غذایی جهت پوست گرفتن میوه‌ های نرم از جمله گوجه فرنگی دستگاه‌ هایی استفاده می‌ شوند که تیغه‌ های نرم‌‌ تری دارند. به این ترتیب دستگاه‌ هایی مانند پوست گیر پرتقال، پوست گیر سیب درختی و غیره جز پرمصرف‌ ترین دستگاه‌ های صنعتی پوست گیر میوه می‌ باشند.

  1. دستگاه پوست گیر سیر و زنجبیل

جهت پوست گرفتن موادی مانند سیر و زنجبیل آن ها را داخل دستگاه قرار داده و با کمک هوای فشرده و به طور کاملاً خشک پوست شان را جدا می‌ کنند.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله انواع دستگاه پوست گیر میوه و کاربردهای آن‌ ها را بررسی کردیم. این دستگاه‌ ها انواع مختلفی دارند و برای پوست‌ گیری محصولات مختلف مانند میوه‌ های نرم، آناناس، سیب زمینی، پیاز، سیر و زنجبیل و غیره استفاده می‌ شوند. که ما تمامی آن ها را با نام کلی دستگاه پوست کن صنعتی می‌ شناسیم. در سایت omegaminerva.ir بیش تر با انواع دستگاه پوست گیر میوه و کاربردهای آن ها و همچنین نحوه استفاده درست از آن ها آشنا شوید.

بدون دیدگاه