بررسی نکات قبل از خرید دستگاه پوست گیر

seo 1402/10/02
دستگاه پوست گیر

برای خرید دستگاه پوست گیر توجه کنید که ظرفیت این دستگاه بر حسب کیلوگرم در هر ساعت مشخص می‌ شود، یعنی می‌ تواند از ۱۰۰ کیلوگرم تا حدود ۲ تن از محصول مورد نظر را پوست گیری کند که البته مدل‌ های بالاتر توان و قدرت بالاتری نیز دارند، اما لازم است که پیش از خرید دستگاه پوست گیر مانند خرید دستگاه خلال کن یا خرید چرخ گوشت صنعتی، حتماً به چند نوع مورد و نکته مهم توجه داشته باشید که عبارتند از:

بررسی نکاتی در خصوص خرید دستگاه پوست گیر:

1_ توان و قدرت موتور

اولین موضوع بسیار مهمی که برای خرید دستگاه باید به آن توجه داشته باشید، توان و قدرت موتوری آن است. یک دستگاه پوست گیر خوب باید دارای موتور قدرتمندی باشد، چون از این نوع دستگاه‌ ها در رستوران‌ ها، آشپزخانه‌ های بزرگ صنعتی و غیره به صورت مداوم جهت پوست کندن محصولات مختلفی از جمله سیب زمینی، پیاز، گوجه و غیره استفاده می‌ کنند، بنابراین اگر توان موتوری آن پایین باشد، در کوتاه مدت کارایی خود را از دست داده و نمی‌ توانید استفاده حداکثری از آن را انتظار داشته باشید.

2_ جنس بدنه دستگاه

جنس بیش تر دستگاه‌ های پوست گیر مانند دستگاه همبرگر زن اتوماتیک یا دستگاه برش و قطعه‌ بندی گوشت از استیل ساخته شده است که دوام بالایی دارد و ضد زنگ می‌ باشد. ضد زنگ بودن این نوع دستگاه‌ ها بسیار مهم است، چون این نوع دستگاه‌ ها در محل‌ هایی استفاده می‌ شوند که همواره در معرض آب و رطوبت قرار دارند و اگر مقاومت بدنه آن هابالا نباشد، در کوتاه مدت با زنگ زدگی و پوسیدگی مواجه شده و کارایی خودش را از دست خواهد داد.

آشنایی با دستگاه پوست گیر

3_ حداکثر ظرفیت

اگر قصد شما از خرید دستگاه پوست گیر مانند خرید دستگاه کالباس بر یا خرید چرخ گوشت صنعتی استفاده از آن ها در مکان‌ هایی مانند آشپزخانه‌ های بزرگ صنعتی است، پس حتماً باید دستگاهی را خریداری کنید که دارای ابعاد و اندازه بزرگ است تا بتوانید حداکثر استفاده را از آن داشته باشید، چون دستگاه‌ های کوچک‌ تر توان و ظرفیت کم تری دارند و معمولاً برای مکان‌ های کوچکی از جمله کافی شاپ‌ ها یا منازل مناسب می‌ باشند.

4_ ایمنی بالا

حتما به نکات ذکر شده در دفترچه راهنما در هنگام خرید دستگاه پوست گیر توجه داشته باشید، چون این دستگاه‌ ها باید دارای ایمنی بالایی باشد تا بتواند سلامت و امنیت اپراتور را تضمین کند‌. البته این موضوع در هنگام کار کردن با دستگاه اهمیت پیدا می‌ کند و اپراتور نیز باید آشنایی کامل با نحوه کار آن داشته باشد.

5_ شست و شو و نظافت آسان

یک دستگاه پوست گیر خوب باید این امکان را برای کاربر فراهم کند که به آسانی آن را شستشو داده و نظافت کند. معمولا دستگاه‌ هایی که اجزا و قسمت‌ های مختلف آن ها از یک دیگر باز می‌ شوند نحوه شستشوی آسان‌ تری نیز دارند، پس هنگام خرید توجه داشته باشید که به این موضوع مهم دقت کنید و راهنمایی‌ های لازم در خصوص نحوه تمیز کردن و پاک کردن آن را از خریدار بپرسید.

6_ صرفه‌ جویی در مصرف برق

موضوع مهم دیگر در خصوص خرید انواع تجهیزات آشپزخانه های صنعتی از جمله خرید دستگاه پوست گیر، خرید دستگاه کالباس بر، خرید چرخ گوشت صنعتی و غیره این است که مصرف انرژی بهینه‌ ای داشته باشند، چون این نوع دستگاه‌ ها به صورت طولانی مدت از انرژی برق استفاده می‌ کنند و اگر مصرف آنها بهینه نباشد، صرفه اقتصادی ندارند و هزینه‌ های بالایی را باید متحمل شوید. پس حتماً به میزان مصرف برق آن که در داخل دفترچه راهنما ذکر می‌ شود توجه داشته باشید و به دنبال برندهایی بگردید که مصرف برق را بهینه در نظر گرفته اند.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله به بررسی نکات قبل از خرید دستگاه پوست گیر پرداختیم. دستگاه‌ های پوستگیر امروزه یکی از اجزای جدای ناپذیر آشپزخانه‌های صنعتی و رستوران‌های بزرگ محسوب می‌شوند که به وسیله آن می‌توان با حجم و ظرفیت بسیار بالایی انواع محصولات غذایی از جمله سیب زمینی و پیاز را پوست کند. اما برای خرید آن باید به نکات و مواردی دقت داشته باشید که چند نمونه از آنها را توضیح دادیم.‌ در سایت امگا مینروا بیشتر با نکات مهم قبل از خرید دستگاه پوست گیر  آشنا شوید.

بدون دیدگاه