تجهیزات راه‌اندازی فست فود کدام است ؟

seo 1401/11/12
تجهیزات راه‌اندازی فست فود

زمانی‌ که بحث از راه‌اندازی فست فود می‌شود، همه افراد می دانند که باید هزینه‌های زیادی را برای راه ‌اندازی یک آشپزخانه مناسب پرداخت کنند. در حقیقت علاوه‌بر فراهم کردن یک مکان مناسب برای فست فودی، خرید تجهیزات بخصوصی برای انجام فعالیت‌های مختلف لازم است. آشنایی با تجهیزات راه‌اندازی فست فود به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بر اساس نیاز و حجم کار، دستگاه‌های مناسبی را خریداری کرده و درنهایت نیز به کسب‌وکار خود را به بهترین شکل ممکن راه‌اندازی کنید.

در ادامه چند به چند مورد از مهم‌ترین تجهیزات و آشپزخانه‌های فست فودی اشاره خواهیم کرد.

خرید بهترین تجهیزات راه‌اندازی فست فود

به طور معمول  قیمت تجهیزات یک آشپزخانه بالاست. بنابراین شما باید حساسیت‌های زیادی را برای خرید این دستگاه‌ها به خرج دهید. از طرف دیگر نیز نباید کیفیت را فدای کمیت کنید. در حقیقت با خرید دستگاه‌های ارزان ‌قیمت از برندهای نامعتبر تنها پول خود را به هدر داد و مجبورید پس‌ از گذشت مدتی جهت تعمیر و خرید مجوز مجدد این تجهیزات اقدام کنید. بنابراین در نظر گرفتن یک برند معتبر برای خرید تجهیزات راه‌اندازی فست فود از اهمیت بسزایی برخوردار است.

معرفی انواع تجهیزات راه‌اندازی فست فود

همان طور که گفتیم، تجهیزات برای راه‌اندازی ۱ آشپزخانه فست فود متشکل از محصولات مختلف می‌شود که ما در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

دستگاه غذاساز و میکسر

معمولاً از غذاساز به‌ منظور برش دهی، خرد کن و آسیاب کردن محصولات مختلف استفاده می‌کنند. غذا سازها دارای نمونه‌های مختلفی بوده و باید شما براساس نیازهای خود برای یک آشپزخانه‌ فست فودی آن را تهیه کنید.

دستگاه  بیفتک زن

یکی از غذاهای محبوب هر رستوران فست فود استیک بوده و بنابراین وجود دستگاه بیفتک زن یا استیک زن در آشپزخانه قطعاً ضروری خواهد بود. اگر می‌خواهید به شکل باکیفیت و دقیق گوشت را برش زده و آن را برای یک استیک خوش‌مزه آماده کنید، ما خرید این دستگاه را حتماً به شما توصیه می‌کنیم.

دستگاه کالباس بر برای فست فود

بسیاری از کسانی که در حوزه فست فود فعالیت دارند، ترجیح می‌دهند که به‌ جای خرید کالباس و سوسیس به شکل آماده خود این محصولات را آماده کرده و در اندازه های دلخواه برای آن‌ها را برش دهند. کالباس بر دستگاهی است که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند تا بتوانید تکه‌های کالباس را در اندازه های مناسب است، برش داده و آن را برای صرف غذای مختلف آماده کنید.

 دستگاه سوسیس پر کن

از جمله دیگر تجهیزات لازم برای راه‌اندازی فست فود می‌توان به سوسیس پرکن اشاره کرد که جزء تجهیزات جدید بوده و معمولاً در اکثر آشپزخانه‌های صنعتی استفاده می‌شود. خوشبختانه دستگاه سوسیس پرکن دارای مدل‌های متنوعی است که شما می‌توانید بر اساس حجم کاری خود و نیازی که دارید را جهت خرید آن اقدام کنید. اما حتماً به مواردی نظیر جنس بدنه، ایمنی دستگاه و شستشوی راحت دستگاه توجه داشته باشید.

فریزر و یخچال

به ‌منظور نگه‌داری بهتر از مواد غذایی و تازه نگه ‌داشتن آن‌ها، تهیه یخچال‌ها و فریزرهای مخصوص نیز برای یک آشپزخانه فست فود نیاز می‌باشد. ابتدا باید میزان ظرفیت مواد خوراکی را در نظر بگیرید و سپس جهت خرید یک یخچال فریزر مناسب اقدام کنید. در حقیقت شما با انتخاب این دست دستگاه مناسب می‌توانید خیال راحتی را برای نگه‌داری از مواد غذایی مختلف داشته باشید و از این طریق از کیفیت غذاهای خود را افزایش دهید.

خرید انواع فر

پس‌از مواردی که گفتیم، خرید انواع فر مناسب نیز برای آشپزخانه صنعتی فست فود از اهمیت بسزایی برخوردار است. شما می‌توانید فر ها را در هر 4 مدل خریداری کنید که عبارت‌اند از:

  • فر تجاری
  • فر ترکیبی
  • فر پیتزا
  • اجاق نقاله

تهویه

از جمله دیگر تجهیزات راه اندازی فست فود می‌توان به تهویه ها اشاره کرد که یک عضو مهم  در آشپزخانه به حساب می‌آیند. تا بتوان از این طریق به جریان هوای سالم کمک کرد. سیستم‌های کنترل دما می‌توانند به‌ خوبی محیط آشپزخانه را کنترل کرده و فضا را برای کارکردن مناسب سازی کنند.

 ظروف سرویس دهی

قطعاً سرو غذاهای خوش‌مزه و جذاب، به ظروف مناسبی که نیاز خواهد داشت. شما باید برای تهیه ظروف حتماً موارد زیر را خریداری کنید:

  • انواع بشقاب
  • کاسه
  • لیوان در طرح‌های مختلف
  • چنگال، قاشق و چاقو
  • لوازمی همانند جای سس، لیوان قهوه و فنجان نمکدان و…
  • دستمال‌های پارچه‌ای و رومیزی

بدون دیدگاه