تجهیزات لازم برای یک آشپزخانه صنعتی کامل

seo 1402/01/19
تجهیزات لازم برای یک آشپزخانه صنعتی کامل

برای شروع کار و فعالیت به عنوان آشپز نیاز به ست کامل تجهیزات صنعتی آشپزی خواهید داشت. برای بررسی لوازم و تجهیزات لازم برای یک آشپزخانه صنعتی کامل با ما همراه باشید.

ست کامل آشپزی

تجهیزات آشپزخانه شامل تجهیزات آماده سازی، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، تجهیزات انبار، پخت و پز و سرو است و با توجه به حجم غذای تولیدی در ابعاد و اندازه های مختلف قابل خرید و راه اندازی است. در ادامه به تجهیزات مهم آشپزخانه صنعتی اشاره می کنیم.

تجهیزات لازم برای یک آشپزخانه صنعتی کامل

تجهیزات پخت و پز غذا

اجاق گاز به عنوان اصلی ترین تجهیزات پخت و پز شناخته می شود که با توجه به انواع آن در دو نوع فر دار و بدون فر قابل خرید است. در کنار آن جهت سرخ کردن انواع غذا ها از تابع گردان استفاده می شود. یکی از مزایای آن جداسازی و شستشوی داخلی است. دستگاه دم کن برنج برای دم کردن برنج در ابعاد بزرگ تر مورد استفاده قرار می گیرد. کباب پز تابشی، کباب پز صنعتی و هود صنعتی برای مکش هوای داخلی آشپزخانه صنعتی لازم است.

تجهیزات برودتی و گرمایی

یکی دیگر از تجهیزات لازم برای یک آشپزخانه صنعتی کامل، استفاده از تجهیزات سرما و برودتی است. یخچال های ویترینی معمولاً در بخش های استفاده می شود که در در مقابل چشم مشتری قرار دارد و انواع نوشیدنی های تک نفره در آن قرار داده می‌ شود. یخچال های صنعتی بسیار بزرگ طراحی شده و با توجه به ابعاد و اندازه آشپزخانه، یخچال در نظر گرفته می شود. سردخانه های زیر صفر، بالای صفر و سردخانه های دو مداره برای کاربرد های فراوان جهت انجماد و خنک سازی مواد اولیه آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد.

در نظر داشته باشید در بخشی از رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی گرمخانه نیز طراحی می شود که برای گرم نگه داشتن غذا می توانید استفاده نمایید.

تجهیزات آماده سازی

برای راه اندازی آشپزخانه صنعتی کامل نیاز به تجهیزات آماده سازی دارید. دستگاه خیساندن برنج در رستوران های ایرانی و سنتی کاربرد دارد. چرخ گوشت صنعتی قادر به چرخ انواع گوشت گوساله و گوسفندی بوده در کنار آن دستگاه مخلوط کن صنعتی، استخوان بر، دستگاه خلال کن، سبزی خردکن، کباب زن و میز کار جهت برش انواع مواد اولیه در رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از بزرگ‌ ترین تفاوت های تجهیزات صنعتی و خانگی، قدرت و طول عمر آن ها است. با توجه به اینکه تجهیزات صنعتی به صورت مداوم استفاده می ‌شود، باید قدرت و کیفیت بهتری نسبت به تجهیزات و لوازم خانگی داشته باشد.

تجهیزات آماده سازی

خرید تجهیزات صنعتی

یکی از مجموعه های معتبر در زمینه تولید و فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی، مجموعه بازرگانی رحیم زاده بوده که می توانید برای خرید انواع تجهیزات آشپزخانه مانند چرخ گوشت صنعتی، کالباس بر و سایر تجهیزات مورد استفاده در آشپزخانه های صنعتی به این سایت مراجعه نمایید.

امروزه با توجه به نوسانات قیمت ارز استعلام قیمت و ثبت سفارش از طریق سایت امکان پذیر بوده و برای اطلاعات بیشتر با شماره تماس مجموعه بازرگانی رحیم زاده در ارتباط باشید. در ادامه به تجهیزات لازم برای یک آشپزخانه صنعتی کامل می پردازیم.

تجهیزات شست و شو و بهداشتی

رعایت بهداشت فردی و محیط آشپزخانه صنعتی اهمیت بسیار بالایی دارد و باعث افزایش کیفیت محصولات تولید شده می شود. باید به صورت دوره ‌ای، روزانه، هفتگی و ماهانه نظافت کلی آشپزخانه را در دستور کار خود قرار دهید. لوازم شستشو نیز اهمیت بسیاری داشته و هر آشپزخانه دارای سینک ظرفشویی صنعتی است. امروزه از ماشین های ظرفشویی اتوماتیک نیز برای شستشوی ظروف با سرعت بیشتر استفاده می شود.

موارد مهم در هنگام خرید تجهیزات لازم برای یک آشپزخانه صنعتی کامل

در ابتدا متراژ و آشپزخانه را در نظر گرفته و تجهیزات متناسب با آن را خریداری نمایید. ابعاد، اندازه و ظرفیت تجهیزات صنعتی با توجه به ابعاد و میزان تولید روزانه شما بستگی خواهد داشت. به طور عمده تجهیزات لوازم آشپزخانه صنعتی از جنس استیل ضد زنگ است اما سعی کنید از مجموعه های معتبری محصولات مد نظر خود را خریداری نمایید.

بدون دیدگاه