قطعات دستگاه سلفون کش

seo 1402/10/02
دستگاه سلفون کش

آیا با دستگاه سلفون کش و قطعات مختلف آن آشنا هستید؟ آیا می‌ دانید یک دستگاه سلفون کش از چه قسمت‌ هایی تشکیل شده است؟ هنگام خرید دستگاه سلفون کش توجه داشته باشید که این دستگاه سرعت و کارایی بالایی داشته باشد تا بتوانید استفاده مفیدی از آن داشته باشید. این دستگاه از قسمت‌ های مختلفی مانند المنت برش، سینی تفلون، جایگاه رول و غیره تشکیل شده است که در کنار یک دیگر ساختار واحد دستگاه سلفون‌ کش را ایجاد کرده اند و با استفاده از آن می‌ توانید به آسانی سلفون کشی را انجام دهید. در این مقاله قطعات مختلف دستگاه سلفون کش را معرفی می‌ کنیم.

آشنایی با قطعات دستگاه سلفون کش

دستگاه سلفون کش یک وسیله پرکاربرد و مهم است که امروزه در کارخانجات مختلف بسته‌ بندی محصولات غذایی و حتی در رستوران‌ ها،فروشگاه‌ ها یا در منازل مورد استفاده قرار می‌ گیرد. با استفاده از این دستگاه کاربردی کار سلفون کشی برای محصولات مختلف بسیار آسان خواهد بود و می‌ توانید با دقت بالایی آن را انجام دهید.

برای خرید دستگاه سلفون کش مانند هر نوع تجهیزات آشپزخانه‌ های صنعتی از جمله خرید دستگاه کالباس بر یا خرید دستگاه خلال کن توجه داشته باشید که این دستگاه از قسمت‌ های مختلفی تشکیل شده است.

قسمت های مختلف دستگاه سلفون کش:

1- سینی تفلونی

سینی تفلونی در بیش تر دستگاه‌ های سلفون‌ کش وجود دارد و از باز شدن ناگهانی و ناخواسته بسته‌ بندی‌ ها پیشگیری می‌ کند، چون این سینی از جنس تفلون است و موجب می‌ شود سلفون به ظرف اتو شده و موجب چسبیدن آن شود. سینی از قسمت‌ های مهم دستگاه سلفون کش است، بنابراین هنگام خرید دستگاه سلفون کش حتماً به جنس سینی آن توجه داشته باشید.

2- المنت برش

از دیگر قسمت های بسیار مهم دستگاه سلفون کش المنت برش است که از آن جهت بریدن قسمت انتهایی سلفون استفاده می‌ شود، چون برش دادن با دستگاه باید کاملاً یکنواخت، مناسب و میزان باشد تا بسته‌ بندی‌ های زیبا و شکیلی داشته باشیم. در واقع اصلی‌ ترین و مهم‌ ترین هدف استفاده از انواع دستگاه سلفون کش این است که بسته‌ بندی آن به صورت دقیق و درست انجام شود.

3- جایگاه رول سلفون

قطعاً شما برای استفاده کردن از یک دستگاه سلفون کش نیاز به جایگاه رول دارید که بسته سلفون را در آن جا قرار دهید. در این قسمت رول سلفون قرار می‌ گیرد و به راحتی و هم چنین دقت بسیار بالایی به همان مقداری که از سلفون نیاز داشته باشیم، جدا شده و روی بسته مورد نظر قرار خواهد گرفت.

4- جنس بدنه سلفون کش

هنگام خرید دستگاه سلفون کش مانند خرید چرخ گوشت صنعتی یا خرید دستگاه پوست گیر اولین نکته‌ای که به ذهن ما می‌رسد، این است که استحکام و مقاومت بدنه آن را چک کنیم. چون اهمیت زیادی دارد و دستگاه باید بتواند در طولانی مدت جوابگوی استفاده مکرر ما باشد. در انواع دستگاه‌های سلفون کش جنس بدنه ممکن است متفاوت باشد و از موادی مانند استیل نگیر، فلز رنگ استاتیک یا رنگ ثابت و غیره ساخته می‌شود. این موضوع بستگی به شما دارد که کدام یک را ترجیح دهید. در این خصوص می‌توانید از فروشنده نیز کمک بگیرید و دستگاهی را انتخاب کنید که بدنه مستحکم و مقاومی داشته باشد.

آشنایی با دستگاه سلفون کش

5- کلید برق دستگاه

کلید برق دستگاه که جهت قطع و وصل کردن برق بر روی آن تعبیه شده است با دو علامت ۱.۰ مشخص می‌شود که علامت یک به معنای روشن بودن و صفر به معنای خاموش بودن دستگاه می‌باشد.

6- دسته درجه جهت تنظیم حرارت

دستگاه سلفون کش یک دسته درجه‌ای دارد که از آن جهت تنظیم کردن حرارت در قسمت المنت برشی و سینی سلفون استفاده می‌شود. این دسته‌ها معمولاً به صورت پیچی هستند و به راحتی می‌توان با پیچاندن آن درجه حرارت مشخص و معینی را برای دستگاه در نظر گرفت.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله قطعات سلفون‌ کش را معرفی کردیم. یک دستگاه سلفون کش مانند دستگاه همبرگر زن اتوماتیک یا دستگاه برش و قطعه‌ بندی گوشت از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است که کلیه این قسمت‌ها در کنار یکدیگر ساختار سلفون کش را تشکیل می‌دهند و هر کدام وظیفه مشخصی را بر عهده دارند. در سایت امگا مینروا بیشتر با قطعات دستگاه سلفون کش، نحوه عملکرد آن، خرید دستگاه سلفون کش و غیره آشنا شوید.

بدون دیدگاه