مقایسه بین دستگاه‌ های سلفون کش دستی و خودکار

seo 1402/07/22
مقایسه بین دستگاه‌ های سلفون کش دستی و خودکار

دستگاه‌ های سلفون کش دستی و خودکار چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ هر کدام از این دستگاه‌ ها برای چه مکانی مناسب هستند؟ امروزه دستگاه‌ های سلفون کش به دو صورت دستی و اتومات تولید می‌ شوند که برای مصارف مختلفی مناسب می‌ باشند. نوع دستی آن برای استفاده در منازل و فروشگاه‌ های کوچک و نوع اتومات آن برای کارخانجات بسته‌ بندی و فروشگاه‌ های بزرگ مناسب است. در این مقاله مقایسه بین دستگاه‌ های سلفون کش دستی و خودکار را انجام می‌ دهیم.در نظر داشته باشید شما برای خرید دستگاه سلفون کش و خرید دستگاه بسته بندی وکیوم نیز می توانید به سایت امگا مینروا مراجعه نمایید.

مقایسه بین دستگاه‌ های سلفون کش دستی و خودکار

برای این که بهتر متوجه تفاوت بین دستگاه‌ های سلفون کش دستی و خودکار شوید، این دو دستگاه را به صورت جداگانه بررسی کرده و ویژگی‌ های آن ها را توضیح می‌ دهیم:

ویژگی‌ های دستگاه سلفون کش دستی

این نوع دستگاه را می‌ توان به عنوان یک ابزار کم هزینه و ساده جهت بسته‌ بندی کردن محصولات مختلف در نظر گرفت که فروشگاه‌ های کوچک و کارگاه‌ ها استفاده می‌ شود. این نوع دستگاه‌ دارای ویژگی‌ ها و مزایای زیر می‌ باشد:

  1. کم هزینه بودن | دستگاه‌ های سلفون کش

دستگاه‌ های سلفون کش دستی بسیار ارزان‌ تر و کم هزینه‌ تر از انواع اتومات هستند، بنابراین برای کسب کارهای کوچک و مکان‌ های کوچک مقرون به صرفه می‌ باشند.

  1. حمل و نقل آسان

چون دستگاه‌ های سلفون کش دستی کوچک و کم حجم هستند، بنابراین امکان جا به جا کردن آن ها وجود دارد و به راحتی می‌ توانید آن ها را به هر مکان دل خواهی ببرید.

  1. استفاده آسان

ویژگی و مزیت دیگر سلفون کش دستی این است که نیازی به مهارت و دانش فنی خاصی ندارد و یک اپراتور پس از آموزش ساده می‌ تواند از آن استفاده کند.ویژگی‌ های دستگاه سلفون کش دستی

ویژگی‌ های دستگاه سلفون‌ کش اتومات

دستگاه سلفون کش اتومات را می‌ توان نوع پیشرفته و به روزتر دستگاه‌ های سلفون‌ کش دانست که بسته‌ بندی کردن محصولات را به صورت خودکار انجام می‌ دهد و نیازی به استفاده از اپراتور و نیروی دست نیست. این نوع دستگاه‌ ها ویژگی‌ ها و مزیت‌ های زیر را دارند:

  1. عملکرد بالا

مهم ترین و اصلی‌ ترین تفاوتی که بین دو دستگاه سلفون کش دستی و اتومات وجود دارد، در عملکرد بالای نوع اتومات می‌ باشد به طوری که با استفاده از چنین دستگاهی می‌ توان سلفون کشی محصولات غذایی در کارخانجات بسته‌ بندی و فروشگاه‌ های بزرگ را با سرعت عمل بالایی انجام داد. به همین دلیل است که از این نوع دستگاه‌ ها معمولاً در مکان‌ های بزرگ استفاده می‌ کنند.

  1. مجهز به سیستم کنترل کننده

این دستگاه‌ ها به سیستم کنترل کننده مجهز هستند و امکان تنظیم کردن سرعت نوار نقاله و اندازه سلفون را دارند. به این ترتیب بسته‌ بندی نه تنها با سرعت بالا بلکه با کیفیت و دقت بالایی نیز انجام می‌ شود. علاوه بر آن این دستگاه‌ ها سیستم گرم کننده نیز دارند و می‌ توانند پیش از انجام بسته‌ بندی سلفون را گرم کنند تا به راحتی به کالای مورد نظر چسبیده و عملیات بسته‌ بندی با کیفیت بالاتری انجام شود.

  1. افزایش سرعت بسته‌ بندی و صرفه‌ جویی در زمان

استفاده کردن از چنین دستگاهی سرعت بسته‌ بندی محصولات را افزایش می‌ دهد. به این ترتیب در زمان کوتاهی می‌ توان انبوهی از محصولات تولیدی را بسته‌ بندی کرد. این موضوع باعث صرفه‌ جویی در زمان می‌ شود و از طرفی راندمان تولید نیز بالا می‌ رود. به این ترتیب سودآوری و بهره‌ وری در کسب و کارها نیز به نوبه خود افزایش پیدا می‌ کند.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله مقایسه بین دستگاه‌ های سلفون کش دستی و خودکار را انجام دادیم. با وجودی که نحوه عملکرد این دو نوع دستگاه کاملاً مشابه با یک دیگر است و با استفاده از هر کدام از آن ها می‌ توان فرایند سلفون کشی را انجام داد، اما یک تفاوت مهم بین این دو دستگاه وجود دارد و آن هم این است که نوع سلفون‌ کش اتومات راندمان و کارایی بالایی دارد و با استفاده از آن می‌ توان در مدت زمان اندک تعداد بالایی از محصولات را سلفون کشی کرد.

به همین دلیل در مکان‌ هایی مانند فروشگاه‌ های بزرگ و کارخانجات از این نوع دستگاه استفاده می‌ کنند. در سایت امگا مینروا بیش تر با نحوه عملکرد و هم چنین تفاوت بین دو دستگاه سلفون کش دستی و خودکار آشنا شوید.

بدون دیدگاه