نحوه تقسیم بندی دستگاه‌ های سرخ کن صنعتی

seo 1402/08/21
تقسیم بندی دستگاه‌ سرخ کن صنعتی

آیا با نحوه تقسیم بندی دستگاه های سرخ کن صنعتی آشنا هستید؟ امروزه در مکان‌ هایی مانند بسیاری از رستوران‌ ها و فست فودها انواع مختلفی دستگاه‌ های سرخ کن صنعتی را مانند دستگاه همبرگر زن اتوماتیک یا دستگاه برش و قطعه بندی گوشت را می‌ بینیم که جهت سرخ کردن غذاهای مختلفی مانند انواع سوخاری‌ ها و یا سرخ کردن سیب زمینی استفاده می‌ شود این دستگاه‌ ها مانند انواع دستگاه میکسر گوشت و جوجه کاملاً متفاوت هستند و بر اساس کاربرد، ابعاد و اندازه و غیره به دسته‌ های مختلفی تقسیم می‌ شوند. در این مقاله نحوه تقسیم بندی دستگاه‌ های سرخ کن صنعتی و انواع پر کاربرد آن را معرفی می‌ کنیم.

 

تقسیم بندی دستگاه‌ سرخ کن صنعتی

نحوه تقسیم بندی دستگاه‌ های سرخ کن صنعتی

سرخ کن‌ های صنعتی از جمله تجهیزات اساسی و مهم در آشپزخانه‌ های صنعتی می‌ باشند که جهت سرخ کردن برخی از مواد غذایی مانند سیب زمینی استفاده می‌ شود که البته استفاده از آن با تولید گرما همراه است. مهم ترین تفاوتی که این نوع سرخ‌ کن‌ ها با انواع سرخ‌ کن‌ های کم حجم دارند این است که می توانند روغن را در کوتاه‌ ترین مدت داغ کرده و در حجم بالایی سرخ کردن آن را انجام دهند. دستگاه‌ های سرخ کن بر اساس نوع عملکرد و کاربردشان به دسته‌ های زیر تقسیم می‌ شوند:

  1. سرخ کن خانگی
  2. سرخ کن صنعتی
  3. سرخ کن نیمه صنعتی

از بین سه نوع دستگاه نام برده شده نوع سرخ‌ کن‌ های صنعتی به انواع مختلفی زیر قابل تقسیم هستند:

1- دستگاه‌ های سرخ کن رومیزی

این نوع دستگاه‌ ها معمولاً کوچک هستند و در مکان‌ هایی مانند کافی شاپ‌ ها یا فست فودهای کوچک استفاده می‌ شوند. سرخ کن رومیزی دو نوع گازی و برقی دارد که گنجایش و ظرفیت آن ها از ۱ تا ۲ مخزن می‌ باشد. اگر فضای بزرگی دارید می‌ توانید از دیگر سرخ کن‌ ها با ظرفیت‌ های بیشتر استفاده کنید که محدودیتی نداشته باشند.

2- دستگاه‌ های سرخ کن از نوع کابین‌ دار ساده

این نوع از سرخ کن‌ ها مخزن‌ های بزرگی دارند که مخصوص نگه داشتن روغن است. گاهی نیز به صورت فیلتر دار یا بدون فیلتر تولید می‌ شود که البته نوع فیلتر دار قطعاً کیفیت بهتر و بالاتری دارد و می‌ توان برای مدت زمان طولانی‌ تری از روغن استفاده کرد.

3-دستگاه‌ های سرخ کن از نوع کابین‌ دار با پمپ و سیستم روغنی

دستگاه سرخ کن از نوع کابین‌ دار با پمپ و سیستم روغنی را می‌ توان پیشرفته‌ تر از دو نوع دیگر دانست، چون همان طور که از نامش مشخص می‌ شود، دارای کابین بوده و به سیستم پمپ و روغنی مجهز است. در واقع می‌ توان گفت که این دستگاه نوع فیلتر دار و با کیفیت بالا می‌ باشد که به علت داشتن کابین و پمپ و سیستم روغنی می‌ توان به مدت طولانی مقدار روغن را در داخل آن نگه داشت. ظرفیت تولید در این دستگاه بالاست بنابراین اگر شما در یک مکان بزرگ نیاز به دستگاه سرخ کن دارید، حتماً این نوع را انتخاب کنید.

4- دستگاه‌ های سرخ کن با پمپ روغن و سیستم فیلتر

دستگاه سرخ کن با پمپ روغن و سیستم‌ های فیلتر نیز مانند نوع کابین‌ دار با پمپ و سیستم روغنی است. ظرفیت تولید در آن بسیار بالا می‌ باشد و در مکان‌ هایی که فروش بسیار دارند استفاده می‌ شود، چون در این گونه مکا ن‌ها ما به یه دستگاه سرخ‌ کن نیازمند هستیم که جوابگوی مصرف مان باشد.

5- سرخ کن تحت فشار

این نوع از دستگاه‌ های سرخ کن معمولاً جهت سرخ کردن و پخت و پز مواد غذایی کاربرد دارند، اما مشکل آنها این است که مدت زمان پخت و پز در آن ها طولانی می‌ باشد.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله تقسیم بندی دستگاه سرخ کن صنعتی را انجام دادیم. این دستگاه‌ ها به انواع مختلفی تقسیم می‌ شوند و دسته‌ بندی آن ها بر اساس عملکرد و کارکرد آن ها می‌ باشد. امروزه به وفور در آشپزخانه‌ های صنعتی، فست فودها، کافی شاپ‌ ها و رستوران‌ ها از انواع مختلف آن ها استفاده می‌ شود. در سایت امگا مینروا بیش تر با انواع دستگاه سرخ کن صنعتی، نحوه خرید این نوع دستگاه‌ ها، نحوه استفاده از انواع دستگاه‌ های سرخ کن و… آشنا شوید.

بدون دیدگاه